IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кога възрастните хора трябва да спрат да шофират?

Експерти посочиха признаците, че е време да окачите на пирона ключовете за колата

Част от безопасното шофиране е човек да знае кога да спре да го прави. За мнозина водачи е много трудно да се откажат от свободата, която дава шофьорската книжка, но когато безопасността на пътниците и на другите участници в движението зависят от това, те трябва да го направят, посочват експертите от Zutobi - международна холдингова компания за онлайн обучение по шофиране.


шофьори


Специалистите посочват и момента, в който по-възрастните водачи трябва да де замислят да спрат да шофират. Преди да вземат подобно решение, те трябва да помислят и да се вслушат в мнението на хората около тях.

Струва си да помислите за отказ от шофирането, ако:

членовете на вашето семейство започнат да се притесняват, когато шофирате

вашият лекар изразява загриженост, че сте физически и/или психически способни да шофирате

чувствате се неудобно, докато шофирате

вашето зрение и слух бързо се влошават.

Въпреки всичко това, има начини да продължите да шофирате по-дълго и експертите от Zutobi посочват някои от тях.

Поддържайте добра форма

Въпреки че шофирането не е особено натоварваща дейност, то изисква определено кондиция. Физическата активност подобрява цялостното здраве, което от своя страна подобрява способността ви да бъдете нащрек и да реагирате бързо. Ежедневната разходка е най-лесният и ефективен начин за възрастните хора да поддържат форма.

Проверявайте редовно зрението и слуха си

С напредването на възрастта става все по-трудно да се чува и вижда. Тези сетива са изключително важни за безопасното шофиране, така че насрочете редовни проверки на зрението и слуха при лекар.

Внимавайте с лекарствата си

Лекарствата могат да нарушат способността ви да шофирате. Винаги четете техните листовки и имайте предвид страничните ефекти - като сънливост, например, когато сте на път.

Карайте само при хубаво време и през деня

Лошите метеорологични условия като сняг, дъжд или вятър, както и лошите условия на пътя, затрудняват шофирането. Помислете два пъти, преди да шофирате в лошо време. В повечето случаи можете да изчакате няколко часа, докато времето се изясни.

Избягвайте да шофирате сами

Ако имате нараняване или заболяване, което непредвидимо засяга способността ви да шофирате (като внезапно спадане на кръвната захар от диабет, например), опитайте се вземете себе си приятел или член на семейството, който може да поеме управлението, ако е необходимо.

Приемете вашите граници

Научете се да приемате факта, че с напредването на възрастта способностите ви да шофирате стават все по-ограничени. Направете корекции, за да компенсирате това. Карайте внимателно като по-възрастен човек, спазвайте ограниченията на скоростта, регулирайте скоростта си според условията на пътя, като леко увеличете обичайното разстояние от останалите участници в движението.

0 от 500
  • #11
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Ник ( преди 1 година )
    Според мен, най-удачно е след 65 годишна възраст на всяка или през 2 години шофьора да минава конкретен тест доказващ, че е адекватен на пътя. Примерно рефлекси, слух, зрение. А когато премине 70 да му се отнема книжката. Лошото, е че не те са рисковите шофьори на пътя. 9 от 10 катастрофи са предизвикани от далеч по млади и "адекватни" шофьори.
  • #10
    0 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Споко, скоро колите само ще ни возят и това няма да е от значение.
  • #9
    25 rate up comment 0 rate down comment
    Гошко ( преди 1 година )
    Човек (с акъл) може сам да прецени кога да слезе от колата, завинаги. Лошото е, че има много шофьори, които са хем много млади и много некадърни, хем надъхани, набодени и с наркотици, агресивни - тях какво да ги правим? Ако решим да се "отървем" от проблемните шофьори по пътищата, ще останат само 1/3 от сегашните... не, че това е лошо. Защото войната по пътищата в водят предимно младите, със скъпите коли и "дебелите" връзки...
  • #8
    50 rate up comment 0 rate down comment
    Кольо ( преди 1 година )
    Според експерти, на некадърните журналисти трябва да им се забрани да пишат, без значение на възрастта им.
  • #7
    49 rate up comment 4 rate down comment
    до 6 ( преди 1 година )
    По-**-умно мнение от това че имало минимална възраст и заради това трябвало да има максимална не бях чел скоро. На такива, като теб драги, трябва веднага да им вземат книжките, защото не е до възрастта само, а и до акъла, а ти както се вижда го нямаш много. Също така драги ми смехурко, като чета за катастрофите по пътищата над 90% са предизвикани от хора между 18- 40 г. По тази логика да ви отнемат книжките, ащото сте доказано опасни. Много повече от възрастните. Много!
  • #6
    6 rate up comment 65 rate down comment
    Dan ( преди 1 година )
    Щом има минимална възраст за шофиране , то трябва да има и максимална. Под 18 и над 70 да не може да се кара е справедливо за мен.Иначе познавам 15-16 годишни дето ще са по-добри шофьори от 75 годишните пенсии с понижени рефлекси , слух и зрение.
  • #5
    24 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Имам двама познати на 70 години си купиха единият Кайен, а другият Макан , Поршета нали.
  • #4
    68 rate up comment 1 rate down comment
    Пенсионер ( преди 1 година )
    И вие ще остареете,деца.Това става доста по бързо,отколкото Ви се иска.
  • #3
    34 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 година )
    Хаха, най-добрата и интересна статия. Когато катастрофираш и спираш да караш, чак тогава разбираш, че вече си на възраст. Като взех книжка 2000г. дядо ми ми подари колата си и от тогава не е карал повече. Даже като си купих по-нова кола и му предлагах да я пробва, ми отговори -"Аз моето шофиране съм си го направил, сега си ти".
  • #2
    4 rate up comment 24 rate down comment
    Стойчо ( преди 1 година )
    Веднага.!