Германският производител Audi изтегля в сервизите си повече от 26 000 превозни средства, след като беше открито, че са произведени с филтри на турбокомпресора, които пропускат по-малко смазка. В резултат на това филтърът може да се запуши и това да предизвика по-сериозни повреди.
Проблемът засяга моделите Audi S6 (2013-2017 година), A7 (2013-2017), RS7 (2014-2017), а също така A8 и S8 (2013-2017). Ако техните маслени филтри на турбокомпресора се запушат, това може да доведе до липса на смазване в частта, което причинява износване на лагерите. Ако те блокират, колелото в турбокомпресора може да удари корпуса или валът да се счупи. И в двата случая се стига до намаляване мощността и дори до спиране на двигателя, като увеличава риска от катастрофа.
От компанията посочват, че водачът може да получи предупреждение за проблема, като на таблото се активира някои от индикаторите EPC или MIL, а също така индикаторът за нивото на маслото. Шофьорът също така може да усети проблема при трудно стартиране на двигателя, неправилна работа на празен ход или липса на мощност.
Дилърите на Audi ще започнат да уведомяват собствениците на засегнатите автомобили на 20 май, като те ще бъдат поканени да посетят сервизите, където проблемният компонент ще бъде свален и заменен с нов. Цедката за масло на филтъра ще нарасне от 30 мкм на 90 мкм, като това ще трябва да разреши проблема.