Daimler Truck AG, която разработва и произвежда камиони с трилъчева звезда на решетката, все още не може да намери решение за по-нататъшното сътрудничество с руската компания КАМАЗ. Както е известно, германците доставят двигатели и оси за камионите, сглобявани в завода в Челни, като сама участва в производството на техните кабини.
В началото на март Daimler Truck и Mercedes-Benz преустановиха дейността си в Русия. Daimler Truck прекрати сътрудничеството с КАМАЗ и се опита да продаде своите 15% в руската компания. Това обаче не може да стане без разрешение от правителството на Русия.
„В момента сме с вързани ръце. Не водим никакви преговори с руските власти, но и не можем да се оттеглим от сътрудничеството си с КАМАЗ, тъй като това изисква одобрението на правителството“, обясни генералният директор на Daimler Truck – Мартин Даум, цитиран от Reuters.
Проблемът в случая е, че през септември 2021 г. „пътническият“ Daimler AG, по-късно преименуван на Mercedes-Benz AG, купи акциите на КАМАЗ от Daimler Truck, като планираше по-късно да ги прехвърли обратно, след като германският производител на камиони напусне концерна. За приключване на сделката обаче е нужно разрешение от правителството на Руската федерация и от основния акционер на КАМАЗ - държавната корпорация Ростех, която притежава 47,1% от акциите.
Изявлението на шефа на Daimler Truck на практика означава, че компанията му не може да спаси своя дял в КАМАЗ, като в случая единственият вариант е неговата продажба. Затова и германците уточняват, че „все още е рано да се правят изводи за перспективите за сътрудничество с КАМАЗ“.