IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

КамАЗ ще произвежда електрическата си кола и в чужбина

Планът е годишният тираж на Кама да достигне половин милион единици

Младата руска компания Кама обяви амбициозен план, според който произвежда по 500 000 електромобила на година. Този обем на производство трябва да бъде достигнат до 2030 г., като ще се използва помощ от чужбина.


Кама 1


Стартъпът Кама е собственост на милиардера Рубен Варданян и на главния изпълнителен директор на КамАЗ - Сергей Когогин. Фирмата беше създадена за производство на едноименния електрически градски модел, представен през 2020 г., но той още още не е излязъл на пазара.

Планът предвижда електрическата кола да се сглобява и в Унгария, като за целта КамАЗ подписа споразумение с Министерството на иновациите и технологиите на страната. Засега няма яснота каква част от модела ще се произвежда в Русия и каква в Унгария. Знае се обаче, че представеният пред инвеститорите прототип ще претърпи промени по пътя си към конвейера.


Кама 1


Компактният кросоувър ще получи нов електромотор със 150 к.с., което е 41 к.с. повече от прототипа. Батерията ще осигурява пробег от 450 км (с 250 км повече от тази на концепцията), а максималната скорост ще бъде 150 км/ч.

Освен това серийният вариант ще порасне на дължина, която ще бъде 4400 мм. Широчината и височината ще бъдат съответно 1800 и 1600 мм, а собственото тегло – 1690 кг. Според Когонин, това ще бъде напълно нов автомобил, който ще стъпи на руския пазар през 2024-2025 г. Не е ясно обаче дали той ще се прави и в завода на КамАЗ.


Кама 1

0 от 500
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Ок ( преди 2 години )
    Да не стане, като при камионите в Дакар? Почти 20 години всички западни топ марки участват, като увеселители и гледат победителя от близо. И всичко се постига с много по малко ресурси и пари, отколкото конглокентите имат и влагат. Колкото повече са производителите на електрически автомобили, повече конглокенция и по ниска цена. От това печелят купувачите.
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Да ( преди 2 години )
    Ако цената е вярна 12000 Евро, то тази електричка с тези показатели няма да има конглокенция. Щом някакъв измислен шиптър може да произвежда кола в България с двойна на тази цена, защо милиардер па било той и руснак да не може. С пари се привличат всякакви специалисти, а къде ще става сглобката няма значение. Скоро даже излезе и двуместно електромобилче, което ти го доставят разглобено и си го правиш сам в къщи. Хората поне се опитват да правят нещо, а ние само им произвеждаме и шием тапицерията.
  • #10
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Карпуз ( преди 2 години )
    Почти съм сигурен, че нищо няма да стане.
  • #9
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Защо ( преди 2 години )
    Защо постоянно пускате информация за руските ***, които никой и никога няма да си купи от тях?
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 2 години )
    Всичко е пределно ЯСНО! Едни хора са решили да направят нещо дето ще прилича на друго нещо и ще има друг двигател. Освен това, ще порасне на големина и ще се произвежда НЯКЪДЕ.P.S.: "Адмирации" към аФторЪт!
  • #7
    8 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не е зле, но ако две години по късно още не са започнали да ги сглобяват - след още година-две ще е морално остаряло
  • #6
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Fury ( преди 2 години )
    До #5 Вие рашъните (140 милиона) не се сравнявайте с "ганчовците" с 6.5 милиона население ами се сравнявайте с подобните ви по население, но с много по-малко ресурси като Южна Корея, Япония, Германия, Франция, Италия...и т.н.
  • #5
    10 rate up comment 12 rate down comment
    Къде си бре ( преди 2 години )
    Много ми Аресва, когато *** почва да плюе по изостаналите руснаци и да им се смее.Имам въпрос към вас Ганчовци - вие какво предложихте, какво създадохте и с какво можете да се гордеете?
  • #4
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Пази боже ( преди 2 години )
    Веднъж бях на автомобилно изложение в Москва. Голямата атракция беше нов модел Волга, комби. Естествено, чак до 5-тата врата на модела нямаше нищо ново. Май цялата новост беше задна броня! Тя обаче беше опряна в бетонна стена, за всеки случай имаше и колчета със синджири, така че не можеше даже да се погледне. Имаше нещо "сделано-недоделано" даже в експоната!
  • #3
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Fury ( преди 2 години )
    Пак като всяка руска новост нищо не ясно - къде ще се произвежда, кога, дали изобщо ще се произвежда....Иначе прототипи и картинки - няма проблеми.