Премиерата на Maserati Grecale, която беше отлагана два пъти по различни причини, най-накрая се състоя. Както всички модели на марката през тази година, вторият кросоувър на марката също получи три версии - GT, Modena и Trofeo.
Те се различават донякъде по дизайн и размери. При GT (кафявото на снимките) дължината е 4846, широчината - 1948 и височината 1670 мм. Размерите на Modena (бялото) са съответно 4847x1979x1667 мм, а на Trofeo (жълтото) - 4859x1979x1659 мм. Разстоянието между осите във всички случаи е 2901 мм. Така новият модел се оказва с около 15 см по-къс от Maserati Levante, докато при междуосието губи само 10 см.
От Maserati твърдят, че Grecale е водещ в този класа по отношение на качеството на возене, управлението и вътрешното пространство. Двете по-слаби версии получават 535-литров багажник, а по-мощната - 570 литра. На купувачите ще бъдат предложени джанти с размери от 19 до 21 цола и широки възможности за персонализиране на екстериора и интериора. Материалите за интериора включват дърво, кожа и въглеродни влакна.
Всяка от опциите отговаря само на един двигател - в това отношение няма избор. Grecale GT и Grecale Modena са умерени хибриди, базирани на 2,0-литров бензинов мотор с 4 цилиндъра, който има турбина и електрически компресор. Първата модификация произвежда 330 к.с. и 450 Нм, а вторият - с 30 к.с. повече Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема съответно 5,6 и 5,3 секунди, като максималната скорост и в двата случая е 240 км/ч.
Версията Grecale Trofeo е оборудвана с 3,0-литров V6. Той е базиран на двигателя Nettuno от суперколата MC20 със собствена система за запалване, но има редица разлики, като например конвенционална система за смазване вместо сух картер. Половината от цилиндрите могат да бъдат изключени, за да се пести гориво. Мощността е намалена от 630 к.с и 730 Нм до 530 к.с и 620 Нм. Това е достатъчно за достигане на 100 км/ч от място за 3,8 секунди и за максимална скорост от 285 км/ч.
И трите мотора са комбинирани само с осемстепенна автоматична и система за задвижване на четирите колела. В същото време Trofeo получава електронно управлявана блокировка на задния диференциал вместо механично самоблокиране и въздушно окачване като част от стандартното оборудване. Кросоувърът може да намали просвета си с 35 мм и да го увеличи с 30 мм, като има общо 6 позиции.
Друга особеност на версията Maserati Grecale Trofeo е състезателният режим на Corsa, запазен само за тази версия. Той повишава отзивчивостта на двигателя при натискане на педала на газта, превключването на предавките е по-бързо, активира се контролът за стартиране, а намесата на електрониката е ограничена. Има общо четири предварителни настройки - Comfort, GT, Sport и Off-road.
Подобно на MC20, Grecale също е оборудван с интерфейс на Maserati Intelligent Assistant, работещ с Android Automotive с чифт 10,25-инчови приборни и медийни екрани. Друг 8,8-инчов сензорен екран е проектиран да управлява комфортните функции. Освен това кросоувърът получи първия дигитален смарт часовник в историята на марката. В оборудването влиза и 1285-ватова акустика от Sonus faber с 21 високоговорителя.
Електрическото Maserati Grecale Folgore (тъмно сивото) също беше анонсирано на премиерата, но е разкрита минимум информация за него. То ще се появи в продажба година след бензиновите модели, като ще получи 400-волтова батерия с капацитет 105 кВт/ч и ще развива до 800 Нм тяга. Тази версия ще се отличава и по окраската си - Rame Folgore.
Още снимки на всички версии на новия кросоувър на Maserati - вижте в галерията:
Стандартното Grecale ще се появи на европейския пазар през първата половина на тази година. До есента новият кросоувър ще достигне до САЩ, Канада и някои страни от Латинска Америка, като цените все още не са обявени.