IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Maserati ще пенсионира най-евтиния си модел

Производството на седана Ghibli ще бъде прекрането през 2023 г.

Компанията Maserati се готви да спре най-достъпния си модел - седана Ghibli, чието сегашно поколение се произвежда от 2013 г. По информация на Automotive News, 2022 година ще бъде последна в историята на модела, след което той ще бъде изпратен в пенсия.


Maserati Ghibli


Това означава, че сегашната, трета генерация на Ghibli ще прекара близо 10 години на поточната линия. Седанът няма да получи директен наследник, тъй като ще отстъпи място на конвейeра на малкия всъдеход Grecale.

В момента моделът се предлага във версии с V8 и V6 (бензин и дизел), както и с хибриден агрегат на базата на 2,0-литров турбодвигател. Мощността варира от 275 до 580 к.с., като най-мощната версия Trofeo с 3,8-литров мотор вдига 100 км/ч от място за 4,3 секунди. Предаването е задно или към четирите колела, а скоростната кутия – 8-степенна ZF.

В своята история историята Ghibl претърпя няколко сериозни промени. Първото поколение беше Гран Турър с V8 двигател, който се произвежда от 1967 до 1973 г. По-късно – от 1992 до 1998 г. италианците продаваха под това име купе с V6 с двоен турбокомпресор.

Що се отнася до кросоувъра Grecale, който ще се настани под Levante в гамата на марката и ще използва платформата със задвижване на четирите колела на Alfa Romeo Stelvio. Моделът ще се предлага с избор от 3 агрегата – хибриден като на седана Ghibli, 3,0-литров V6 и изцяло електрически. Премиерата му е насрочена за догодина.

Снимки: Maserati

0 от 500
  • #5
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Enzo ( преди 2 години )
    До 2, 3 и 4... Не е проблемът в разхода на колата. Нито в надеждността. Истината е, че самата кола, има изключително лошо съотношение цена-качество. Като мине покрай теб или когато разглеждаш характеристиките на хартия, колата изглежда ок. Качеството на изработката на всичко обаче не съответства на цена, която надхвърля споменатите конглокенти с 20%. И разликата се усеща най-осезателно като седнеш в една 5-ца или Е клас, където всичко вътре е направено много, много по-прецизно и качествено.
  • #4
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 2 и 3, това не са коли за собственици с претиснения за разходите.
  • #3
    9 rate up comment 0 rate down comment
    До прежния ( преди 2 години )
    Колега , най-вероятно се кахъри за цената на винетката, имам един познат си купи мерцедес МЛ и много му беше тежка като иде на бензиностанцията, иначе после с приятелите не спираше да се хвали колко сполучлива кола случил и колко хубава, ама имам чуството че всяко ходене до колонката му скъсява живота с някоя година.
  • #2
    0 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Имам приятел, който има това бижу, според мен! Но, нещо не е щастлив с него. Не знам защо, но не ми казва. Гледам го, щастлив за пред другите, ама... Ако някой има идея, да споделя!
  • #1
    17 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Всичко с човешки облик си отива!