Новата суперкола Maserati MC20 се задвижва от 3000-кубиков V6 двигател с двойно турбо, а Ferrari 296 GTB разчита на 2992-кубиков V6 също с двойно турбо. Двата мотора имат 88-милиметрови отвори на буталата и 82-милиметров ход, а като се добави и факта, че доскоро двете компании бяха собственост на Fiat, връзката между двата двигателя изглежда очевидна, но това явно не е така, съобщава Autocar.
В интервю за британското издание главният технически директор на Ferrari – Майкъл Лайтърс, отрече каквато и да връзка между задвижващите агрегати. Той беше категоричен, че компанията от Маранело никога не е копирала друг производител и няма нужда от сътрудничество с друга марка, за да направи двигател.
Преди време и от Maserati обявиха, че техният V6 мотор с името Nettino е „на 100% напълно нов“. Освен това трябва да се уточни, че двата мотора имат конструкция с различен ъгъл на буталата – при Ferrari той е 120 градуса, а при Maserati – 90 градуса. Мощността също е различна – 663 к.с. (без хибридната помощ) при 296 GTB срещу 630 к.с. на MC20.
Тепърва предстои двата мотора да бъдат поставяни и на други модели на двете марки, така че сигурно ще има промени в техните характеристики. В Maserati се готвят да поставят V6 двигателя си на новото GranTurismo, докато Ferrari ще инсталира своя агрегат в първия си кросоувър Purosangue. Интересно обаче е да се разбере, дали в Маранело ще ползват мотора без допълнителната хибридна надбавка.
Технически Maserati и Ferrari не са част от един и същ автомобилен конгломерат, след като първият седи под чадъра на Stellantis като една от 14-те марки в концерна, докато вторият беше отделен от Fiat-Chrysler още през 2015 година. По-голямата част от акциите на Ferrari са публична собственост (67,09%) , следвана от холдинга Exor NV (22,91%). Точно 10% държи Пиеро Ферари - вторият и единствен жив син на Енцо Ферари.
Снимки: Ferrari, Maserati