IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кое е по-добре - частична или пълна смяна на маслото в скоростите?

Процедурата зависи основно от пробега на автомобила и неговата възраст

Автоматичната скоростна кутия е проектирана по такъв начин, че понякога, смяна на маслото, можете да нанесете доста щети на този скъп агрегат. Всъщност с течение на времето неговите елементи са износват най-вече заради недостатъчно смазване и така се стига до излизането им от строя. Това е и причината за много спорове относно най-безопасната подмяна на течността. А тя може да бъде частична или пълна. Кой от двата метода е по-безопасен, разкриват експерти.


скоростна кутия масло


По време на работа във всяка автоматична трансмисия се образуват продукти от износване, които представляват метални стърготини. Тя трябва да бъде премахнати и тук възникват редица трудности. Факт е, че новото масло отмива утайката по-ефективно от използваното. Но в този случай възниква ситуация, при която стружките попаднат в хидравличния блок по-бързо, което води до запушване. От това особено страдат автомобили с голям пробег, при които собствениците не сменят смазката дълго време. Следователно към процеса на подмяна трябва да се подхожда с повишено внимание.

Вече споменахме, че обикновено се използват два метода за подмяна на маслото - така наречената пълна подмяна или частична подмяна. Да започнем с първия вариант. Пълна актуализация на трансмисионната течност се извършва с помощта на оборудване, което се намира в специализиран за тази дейност сервиз. Маркучите на специална инсталация за смяна на маслото са свързани към хидравличната система, която под налягане подава новото масло, а старото постепенно се изтласква.


скоростна кутия масло


Тази процедура е по-подходяща за автомобили с пробег под 100 000 км. Тук нюансът е, че при пълна подмяна цялата утайка под формата на малки метални остатъци може да се издигне от масления съд и да запуши корпуса на клапана заедно с соленоидите. А това неминуемо ще доведе до проблеми с трансмисията. Например, при превключване ще се появят трептения. Така че трябва да отидете втори път в сервиза, да източите маслото, да демонтирате масления картер на кутията и да го почистите от мръсотия. Може да се наложи и подмяна на някой детайли, което е доста скъпо.

Частичната подмяна е по-щадяща. В случая 2-3 литра масло се източват от картера, след което се добавя необходимия обем течност. След като колата измине около 1000 км, процедурата се повтаря. При този метод има само минимален риск продуктите от износването да запушат трансмисионните възли. Тази опция е подходяща за собствениците на автомобили, които са закупили употребявана кола с пробег от 100 000 км и не знаят как предишният собственик я е обслужвал колата.

Предимствата на този метод включват факта, че цялата работа се извършва лесно. Дори не е нужно да сменяте филтъра на кутията. Недостатъците включват удължен във времето процес, както и факта, че може да е необходима повече работна течност, отколкото при пълна процедура за подмяна.


0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Верно ( преди 8 месеца )
    По големи глупости не съм, чел, ние българите сме най-великите, да сътвори някоя тъпотия,
  • #6
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Възмутен ( преди 8 месеца )
    *** тъпата и подвеждаща статия писана от човек който не разбира.
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Иво ( преди 8 месеца )
    Малко е написано без особена мисъл. Сипваш маслото и вдигаш ***. Все едно това е лиген пълен с чаркалаци в сосче. Повечето кутии имат маслен филтър, който се сменя задължително. Те и останалите имат, но е заврян на мечката у... Няма кутия на която не се сменя ласлото.
  • #4
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Дим ( преди 8 месеца )
    При много кутии пълна смяна на маслото е НЕВЪЗМОЖНА без отваряне на кутията!!! Какви са тия 2-3л на 1000км?! Що за глупости! Въртят се 3-4-5 цикъл на доливане и източване докато маслото изчисти цвета си! Ама това става в рамките на час, не на година! Стружките да не са ти утайката у виното на село?! Как си представяш движението на маслото в кутията?Като леко поклащане предполагам!
  • #3
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Ако е 5GM не сменяйте. Говоря за БМВ
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Fury ( преди 8 месеца )
    Кой вид автоматична скоростна кутия се коментира? Доколкото разбирам класическата с хидротрансформатор. Ами за тази с вариатор (CVT)?
  • #1
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 8 месеца )
    Има прекрасен клип в ютуб за смяна, чрез промиване с 12 л. масло на шестстепенна Айсин на руски и английски! Колата е Волво в щатите.