IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volvo Embla - какво знаем за новия SUV на шведите?

Електромобилът ще получи 4-то ниво на автономност и екологично чист интериор

Един от най-очакваните нови модели на пазара е Volvo Embla - електрически наследник на XC90. Той е съвместна разработка на шведите съвместно с високотехнологични гиганти като NVIDIA, Luminar и Google, като представлява важна стъпка в процеса на отказ от конвенционалните двигатели и преминаването към електрическо задвижване.


Volvo Embla


Изданието Motor1 разкрива подробности за бъдещия флагман на скандинавците, които ще се появи през 2023 г., като представи и свое виждане за това как би трябвало да изглежда електрическият SUV.

При разработката на модела е черпено вдъхновение от Volvo Concept Recharge, от който Embla ще взаимства не само дизайнерски елементи, но и някои технически решения. Електрическият модел ще получи динамичен стил, комбиниран с голямо вътрешно пространство.


Volvo Embla


В предната част Volvo ще запази някои характерни елементи, като LED-фаровете във формата на „Чука на Тор". Страничните линии ще бъдат изчистени, но и мускулести с големи алуминиеви джанти с аеродинамична форма с размери до 22 цола. Концепцията Recharge използваше камери вместо огледала, но при Embla вероятно ще се заложи на традиционното решение.

Покривът трябва да бъде двуцветен и да включва сензора LiDAR, предоставен от Luminar. Това ще бъде „окото“ на SUV-модела, което ще позволява да се анализират условията на трафика в реално време, като информацията се изпраща до „мозъка“ на автономното шофиране, разработен от NVIDIA.


Volvo Embla


Така Embla ще получи системата за „безнадзорно шофиране“ Ride Pilot, която ще дебютира на моделите, предлагани в Калифорния (САЩ), а след това ще пристигне и в Европа. Освен всичко друго, системата непрекъснато ще се подобрява с актуализации по въздуха, създадени благодарение на данните, събрани от различните модели на Volvo.

Интериорът на Embla ще се характеризира с минимализъм и свързаност. Информационно-развлекателната система винаги ще се базира на операционната система Android Automotive с ново „потребителско изживяване“ за подобряване на интуитивността на контролите по време на шофиране.


Volvo Embla


Във Volvo искат да съчетаят тези качества с екологична устойчивост, като използват рециклируеми материали. Така ще се сведе до минимум използването на суровини, получени от силно замърсени вериги за доставки.

Що се отнася до батериите, те ще бъдат разработени със сънародника Northvolt и ще бъдат интегрирани директно в платформата, за да се увеличи стабилността на конструкцията и да се оптимизира теглото и неговото разпределение. Volvo има за цел да увеличи енергийната плътност на клетките, за да увеличи ефективността с 50% в сравнение със сегашните батерии. В дългосрочен план (вероятно до 2030 г.) целта е да се достигне 1000 км обхват.


Volvo Embla


В момента все още е рано да се говори за производителност, но е много вероятно новият SUV да предлага двупосочно зареждане и V2G технология. С тези функции Embla може да се превърне в нещо като голям „powerbank", за да може да дава енергия на електрически инструменти или на цяла къща.


0 от 500
  • #6
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 2 години )
    Абе баровец, ти по колко хиляди лева сметка плащаш месечно за ток, за да не ти стигат по 100 лв за седмица?Едно къпане ти е 6 kWh независимо дали ползваш трифазен бойлер 21 киловата или предварително си загрял водата с реотан 2 киловата на 80л. бойлер. Ако имаш рекуператор, значи живееш в пасивна къща и термопомпите ще харчат малко. Хайде слез на земята
  • #5
    1 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    каквото знаем и за другите волва измислен имидж за китайски трошляци
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    До 3 ( преди 2 години )
    Този преди тебе е писал заTesla MegaPack. Поинтересувай се какво е това?Едно средно домакинство, през по-голямата част от годината плаща около 100 лв ток и дори по-малко, което са 400 квтч месечно. В статията се говори за 150 киловатчаса капацитет, тоест веднъж зареден, този автомобил ще може да захранва цялата къща за 10 денонощия, като се зарежда три пъти в месеца. За 10 дни все ще пекне слънце или ще духне вятър да заредиш. Може да се ползва и само батерията след бракуване на ...
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    остави го да си пише човека той не е чувал че електроните са свободни и демократични и за тях трябва диктатура иначе хващат гората
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Ново начало ( преди 2 години )
    Събитията, които апокалиптично си представяш като световна война, сложиха КРАЙ на илюзиите, че ще живееш спокойно на газ и петрол и ще трупаш печалби на гърба на черноработници в трети страни. Сложиха начало на трилионите в АЕЦ (Белгия преди дни гласува удължаване на АЕЦ Tihange и АЕЦ Doel), ВЕЦ, ВяЕЦ, соларни и геотермални централи, както и станции за съхранение на ток Tesla MegaPack. Родна енергия с нулеви емисии, чист транспорт. Добре дошли в 21 век. Танкерите от Краварника ги отказваме!
  • #1
    1 rate up comment 4 rate down comment
    край ( преди 2 години )
    По инерция ни представят за ел. коли. Третата световна война прекрати електрификацията на колите, затварянето на ТЕЦовете и АЕЦ. Борбата за климата е възможна само в свят без противопоставяне и война.