Електрическата горивна помпа е много надежден компонент на съвременен автомобил. Въпреки това, нейното на сериозни натоварвания, както и фактът, че нейните компоненти постоянно са потопени в бензин, пораждат най-различни митове. Доколко има истина в тях и какви са опасностите от това автомобила да се кара със светната лампа, сигнализираща за малко гориво в резервоара, разкриват експерти.
Митове и реалности за бензиновата помпа (ГАЛЕРИЯ):
Сред митове, разпространявани от шофьорите е и този, че сменяте помпата, не можете да инсталирате по-мощна, тъй като прекомерното налягане ще я повреди.
Това са празни приказки. Налягането, създавано от електрическата горивна помпа, е по-високо от това, което наистина е необходимо - технологичният марж е необходим за стабилна работа дори при максималните условия на шофиране на автомобила. Така че прекомерно високото налягане не може да повреди нищо, тъй като в горивния модул е инсталиран регулатор на налягането (той също е байпасен клапан). Помпата работи нормално и излишното гориво се връща обратно в резервоара.


1