IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЕС забрани доставката в Русия на автомобили, по-скъпи от 50 000 евро

Нещастието за едни вероятно ще се окаже късмет за други, предричат експерти

Европейският съюз одобри нов, четвърти поред пакет от санкции срещу Русия. Освен всичко друго, от 15 март е забранен износът за страната на луксозни стоки и премиум-автомобили, чиято цена надхвърля 50 000 евро.


Русия премиум


Европейската комисия също така наложи забрана за инвестиции в руския енергиен сектор и забрани вноса на руска стомана. На европейските компании е забранено да изнасят за Русия луксозни стоки и бижута на стойност над 300 евро и автомобили на стойност над 50 000 евро, съобщава Reuters.

Забраната се отнася за модели на повечето европейски премиум и луксозни марки - Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche, Bentley, Rolls-Royce, Ferrari, Jaguar, Land Rover. Всички тези компании вече са спрели доставките за Руската федерация заради нарушаване на веригите за доставки и нестабилността на рублата.


Lamborghini Urus


В същото време експерти от автомобилната индустрия посочват, че от забраната за внос на скъпи коли в Русия ще могат да се възползват клиенти на някои марки. Списъците с чакащи за модели на Lamborghini и Ferrari е пълен до края на годината, така че след отпадането на руснаците от списъка, освободените автомобили ще бъдат пренасочени към други пазари.

Впрочем, двете италиански компании още през миналата седмица закриха бизнеса си в Русия като отговор на военната агресия срещу Украйна. Нещо повече - Lamborghini и Ferrari дариха сериозни суми за подпомагане на пострадалите от военните действия.

0 от 500
  • #10
    13 rate up comment 1 rate down comment
    До 10 ( преди 2 години )
    Точно така всички знаем че Русия, Иран, С. Корея, Венецуела, Куба и Беларус са най-силните а на запад само завиждат колко много мозък имат там
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    8-ми - вноса е най-лесното. Но пречките след това са повече - някой трябва да го сглоби, да го "легализира", да носи отговорност за сервизна деийност и т.н. Съвсем отделна тема е, че ако някой реши да заобикаля мерките пътища много.Както казва 10-ти, санкциите са "хляб и зрелища" за простолюдието, а зад тях на друго ниво е истинската игра.
  • #8
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Колкото повече мерки налагат, толкова Русия става по-силна и самостоятелна! Мерките засягат най-много тези, които ги налагат. Вижте какво става с цените на всички стоки и най-вече на металите и въглеводородите! Това е благодарение на ***-умните санкции, които ги плащаме всички ние обикновените хора. Със санкции, никоя война до сега не е спряна. Значи тези мерки целят нещо друго и то е част от голямото зануляване за което се пише и говори от години...
  • #7
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Пинко ( преди 2 години )
    С новите си заплати спрямо глокса на долара и еврото, какви нови коли ще купуват, какви 5 лева? Или някой си фантазира, че вносителите ще продават в рубли?
  • #6
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Какво точно пречи да се внесе скъп автомобил уж че е за (напр.) полска фирма, все още оперираща в Русия, и разглобен на по-големи детайли, обявени на митницата сътоветно за части от сумата над 50К?
  • #5
    10 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    истината е че скоро никой в русия няма да мисли за купуване на кола, защото ще са в режим на оцеляване
  • #4
    10 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Леко полеко я закриват тая бензиностанция :)
  • #3
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Д-р Исня ( преди 2 години )
    Ако Путин въведе контра мерки и спре Ладите за износ към ЕС. Какво ще правим ние тогава!
  • #2
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Велик е пазара ( преди 2 години )
    Не може ми все пак руския автомобилен пазар е почти колкото южнокорейския, само 9-10 пъти по-малък от европейския но с много по-ниска средна цена и 15-20 пъти по-малък от китайския а тази година какво ще остане от него не е ясно
  • #1
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Извън автомобилната тема е, но като допълнение на 1-ви - не само това, ами показва и че ЕС без Руския пазар не може, както и ресурсите им. Колите които продават в Америка се правят (на американския континент) там, в Китай също. Индия, Иран, Ирак - също са предимно модели които са местния пазар и се произвеждат там. И друго 50к, но това цена производител или потребител?