Надеждността на съвременните автомобили често се оценява повърхностно. Един от аргументите за нея е, че преди време шофьорът носеше със себе си инструменти и комплект резервни части - ремък за алтернатора, запалителни свещи, гарнитури, гумени съединения и др., които да използва при нужда. Сега в багажника има само въже и компресор (в най-добрия случай). А това би трябвало да означава, че надеждността на двигателите се е подобрила.
Добре, но къде тогава отидоха всички тези двигатели, които изкарваха над милион километра? В момента повече производители предлагат гаранция от 100 000 км, след което ремонтът на задвижващия агрегат вече изцяло се прехвърля на гърба на собственика. Какво се случи с двигателите през годините, за да се стигне до това положение?
Какво не е наред със съвременните двигатели? (ГАЛЕРИЯ):
Комбинацията от турбокомпресор с изпускателен колектор не изглежда толкова голямо зло. Идеята е да се намали т.нар. "турбо дупка" - времето за реакция на турбината. Но в случай на повреда цената на ремонта ще бъде значително по-висока, отколкото ако трябваше да се ремонтира отделен турбокомпресор.