Надеждността на съвременните автомобили често се оценява повърхностно. Един от аргументите за нея е, че преди време шофьорът носеше със себе си инструменти и комплект резервни части - ремък за алтернатора, запалителни свещи, гарнитури, гумени съединения и др., които да използва при нужда. Сега в багажника има само въже и компресор (в най-добрия случай). А това би трябвало да означава, че надеждността на двигателите се е подобрила.
Добре, но къде тогава отидоха всички тези двигатели, които изкарваха над милион километра? В момента повече производители предлагат гаранция от 100 000 км, след което ремонтът на задвижващия агрегат вече изцяло се прехвърля на гърба на собственика. Какво се случи с двигателите през годините, за да се стигне до това положение?
Какво не е наред със съвременните двигатели? (ГАЛЕРИЯ):
Понякога четвъртият цилиндър просто се „отрязва“ от двигателя, като така той става трицилиндров. Тези агрегати обаче са недостатъчно балансирани и имат неприятен звук. Междувременно натоварването на частите се увеличава пропорционално на увеличаването на въртящия момент.
Към по-малко надеждната част на новите двигатели можем да отнесем и турбокомпресора. Това устройство всъщност може да бъде разглеждано като независим газотурбинен двигател и следователно в него има много системи - управление, смазване, охлаждане, които нерядко дефектират. Напоследък стана популярно т.нар. битурбо, при което се използват два турбокомпресора или механичен нагнетател в комбинация с турбокомпресор. Всичко това усложняване на агрегата води до вероятността от повреди на системата, броят на елементите в която вече е значително по-голям.
За да намалят теглото, но да повишат ефективността и екологичността на двигателите, производителите намаляват работния обем, а турбокомпресорът се използва за повишаване на намалената мощност. Това води до увеличаване на натоварването на всички елементи от цилиндър-буталната група. В същото време използваните материали в никакъв случай не са от космическата индустрия. Където е възможно, производителите се опитват да оставят части и възли от атмосферните двигатели.