Tesla Model Y е най-продаваният електромобил на планетата от началото на 2022 година, но при марките американската компания е едва втора, с почти двойно по-нисък резултат от лидера. Това показват данните за глобалните продажби на електромобили и плъг-ин хибриди, акумулирани от EV Volumes.
Пазарният дебют на iX и обновената плъг-ин хибридна гама изкачиха BMW на четвърто място при марките в електрифицирания сегмент
През първия месец на годината делът на автомобилите с кабел от общите продажби достига рекордните 10% в световен мащаб, сочи статистиката. Регистрираните нови BEV и PHEV модели са 603 007, като най-големият пазар със сериозен аванс е Китай. Това обяснява и защо в класирането на 20-те най-популярни модела има цели 17 автомобила на китайски марки.
1. BYD - 93 263 |
Доскорошният лидер Tesla Model 3 се е смъкнал чак на пето място, отчасти и заради вътрешната конкуренция с новия Model Y. Именно кросоувър версията на американците е и най-продаваният електромобил през януари, с около 6000 автомобила аванс пред втория - китайското бюджетно електромобилче Wuling HongGuang Mini. Някои китайски модели,като BYD Qin например, са разгледани от EV Volumes в две отделни графи за чисто електрическата и плъг-ин хибридната им версия. Но дори и сумирани, те не биха свалили Model Y от върха.
Твърде лимитираната гама на Tesla (на практика само два масови модела) обаче е причината американската компания да отстъпи първото място при марките. Най-големият производител на електрифицирани автомобили в момента е китайската BYD. Компанията, в която акционер е и Уорън Бъфет, е продала 93 263 електрически модела през януари, докато Tesla едва надхвърля 51 000. Прави впечатление четвъртото място на BMW Group, която най-сетне лансира на повечето пазари новия си електрически флагман iX. Тепърва предстои дебютът и на електрическото купе i4. Volkswagen, Mercedes и Volvo са останалите европейски компании, които попадат в Топ 10.
Най-продаваните електромобили в света през 2022 (ГАЛЕРИЯ):
Поредният модел на BYD в класацията е компактен седан. Той има и чисто електрическа версия, която е пласирала над 7000 бройки от началото на годината. Тук обаче са посочени само продажбите на плъг-ин хибрида. Той ползва 1.5-литров атмосферен бензинов двигател собствена разработка, за който китайците настояват, че има най-високия коефициент на полезно действие на пазара в момента - 43%.
Пазарен дял: 3.1%