Tesla Model Y е най-продаваният електромобил на планетата от началото на 2022 година, но при марките американската компания е едва втора, с почти двойно по-нисък резултат от лидера. Това показват данните за глобалните продажби на електромобили и плъг-ин хибриди, акумулирани от EV Volumes.
Пазарният дебют на iX и обновената плъг-ин хибридна гама изкачиха BMW на четвърто място при марките в електрифицирания сегмент
През първия месец на годината делът на автомобилите с кабел от общите продажби достига рекордните 10% в световен мащаб, сочи статистиката. Регистрираните нови BEV и PHEV модели са 603 007, като най-големият пазар със сериозен аванс е Китай. Това обяснява и защо в класирането на 20-те най-популярни модела има цели 17 автомобила на китайски марки.
1. BYD - 93 263 |
Доскорошният лидер Tesla Model 3 се е смъкнал чак на пето място, отчасти и заради вътрешната конкуренция с новия Model Y. Именно кросоувър версията на американците е и най-продаваният електромобил през януари, с около 6000 автомобила аванс пред втория - китайското бюджетно електромобилче Wuling HongGuang Mini. Някои китайски модели,като BYD Qin например, са разгледани от EV Volumes в две отделни графи за чисто електрическата и плъг-ин хибридната им версия. Но дори и сумирани, те не биха свалили Model Y от върха.
Твърде лимитираната гама на Tesla (на практика само два масови модела) обаче е причината американската компания да отстъпи първото място при марките. Най-големият производител на електрифицирани автомобили в момента е китайската BYD. Компанията, в която акционер е и Уорън Бъфет, е продала 93 263 електрически модела през януари, докато Tesla едва надхвърля 51 000. Прави впечатление четвъртото място на BMW Group, която най-сетне лансира на повечето пазари новия си електрически флагман iX. Тепърва предстои дебютът и на електрическото купе i4. Volkswagen, Mercedes и Volvo са останалите европейски компании, които попадат в Топ 10.
Най-продаваните електромобили в света през 2022 (ГАЛЕРИЯ):
Производството на Model Y започна още през 2020, но някои пазари, като европейския, трябваше да почакат близо две години, преди да го получат. Днните от януари ясно показват каква разлика правят няколкото сантиметра допълнителна височина в позицията на седене - Model Y изпреварва Model 3 повече от два пъти.
Пазарен дял: 5.4%