Дори най-успешните автомобилни компании понякога се провалят с някои модел. Историята е пълна с подобни случаи, като причините най-често са липса на финанси или на време, което кара производителите да прибързват. Те се опитват да запълнят ниши на пазара, като някои от тях дори не са съществували преди това. А крайният резултат предизвиква повече въпроси и прилича на петно от двигателно масло върху бляскав червен килим. С помощта на британското издание Autocar ви представяме 15 такива модела, които се превърнаха в „черни овце“ за своите семейства. Любопитното е, че с течение на времето някои от тях се превърнаха в примамливи предложение за колекционерите, въпреки че в началото на жизнения си път определено бяха провал.
Черните овце в семейството (ГАЛЕРИЯ):
Renault направи Avantime, за да проучи как може да изглежда луксозният вариант на Espace с две врати. Въпросът е дали имаше смисъл от подобно нещо. Заради своите пропорции и тежки врати с двойни панти, Avantime често е сочен като пример за това какво не трябва да се прави при проектирането на автомобил. Освен това, той се появи на пазара приблизително по същото време като Vel Satis и така обърка потенциалните купувачи, които не знаеха кой е истинският флагман на Renault.
Продажбите бяха ниски и производството приключи, след като Matra – фирмата, която го построи от името на Renault, затвори своето подразделение за производство на автомобили през 2003 г. В крайна сметка, Renault продаде 8557 екземпляра на Avantime по време на 22-месечния производствен цикъл.
Почти никой обаче не оценява хитрия интериор с 6 седалки и голямо вътрешно пространство. През 2004 г. Fiat подложи на Multipla на цялостен фейслифт и продължи да го изгражда до 2010 г. До края на производствения си цикъл това си остана един от най-противоречивите модели.