fallback

Германия няма да забрани превозните средства с ДВГ

Министърът на транспорта лично се застъпи за запазването на конвенционалните мотори

Министърът на транспорта на Германия - Фолкер Висинг, открито се противопостави на предложението на Европейската комисия за въвеждане на забрана за продажба на автомобили с бензинови и дизелови двигатели след 2035 г.

Според политика, автомобилната индустрия не може да се разчита само на електричество и водород, затова правителството на страната обмисля възможността всички автомобили да преминат от двигатели с вътрешно горене към синтетично гориво.

„Искаме да разрешим двигателите с вътрешно горене дори след 2035 г., но това ще бъде възможно само при едно условие - ако всички автомобили работят на синтетично гориво", заяви Висинг, цитиран от Motor1.

Министърът добави, че Германия „трябва да остане технологично неутрална“ и „да не разчита на електричество и водород“. Освен това, той е уверен, че има „решение, което да гарантира, че автомобилите няма да използват изкопаеми горива“.

Преминаването към синтетично гориво ще намали вредните емисии, но няма да изисква глобално преформатиране на индустрията. Малко преди изявлението на Висинг Audi обяви, че неговият 6-цилиндров турбодизел EA897 вече може да работи на „зелен“ дизел, класифициран като хидрогенирани растителни масла (HVO).

Сестринската компания Bentley прехвърли целия автопарк, използван от логистичната служба на завода в Крю на такива смеси и за една година успя да намали емисиите на въглероден диоксид (СО2) с 233 тона. Горивото за британците се синтезира от компанията Power Electrics и Green Biofuels и съдържа само възобновяеми суровини - отпадъчни мазнини, зеленчуци и масла.

Синтетичният дизел не е чувствителен към ниски температури, има дълъг срок на годност и има по-високо цетаново число (повече от 70 вместо 45-48). Освен това има ниски емисии - 35 % по-малко азотни оксиди (NOx) и 85% по-малко прахови частици.

Междувременно Porsche започна строителството в Чили на завод за производство на неутрален от въглерод метанол и бензин (eFuel). Засега те ще се използват само в състезателни автомобили и в центровете Porsche Experience,, но в бъдеще компанията ще превключи серийните си спортни автомобили на синтетични горива.

Компании като BMW, Aston Martin и McLaren също проявяват интерес към синтетичните горива, но се смята, но дори и там вярват, че технологията ще стане масова едва след десет години.

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Нище изненадващо като решение, напротив дори се очакваше. Няма смисъл да обяснявам защо. който се интересува знае. Зелените да пият едно да го преглътнат по лесно този залък.
  • #16
    TSLA ( преди 2 години )
    Електроавтомобилите не са бъдещето, а нормалния ход на историята. Когато Riker Electric, Baker Electric, Parker Electric, German Electric и Columbia Electric тръгват по улиците след 1890-та, буталните двигатели са били още в ташкeнт. Недоразумeнието ДВГ беше един кратък, но особено миpизлив период. Няма нужда от забрани: хората се качват на новите безшумни светкавици и не обръщат нос към "ризи-бутала-сегменти", кактo и потнитe майстoри в мазнитe сеpвизи и вечните измaми с авточасти и ремонти.
  • #15
    Ми ся... ( преди 2 години )
    ко ше праи грета кукунбърг...ми краварските зелени ***...малии!
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Това са общо над 1428 гигавата, но да видим. Строежът на АЕЦ е трудна, бавна и скъпа операция.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Пекин има за цел да доведе общия вятърен и слънчев капацитет до 1200 гигавата (GW) до края на 2030 г.,което почти удвои сегашното ниво, и постепенно ще намали употребата на изкопаеми горива в опит да стане въглеродно неутрална до около 2060 г.
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    През ноември 2021 г. беше съобщено, че Китай планира да построи 150 нови реактора на цена от 440 милиарда долара (2,8 трилиона юана), което е повече реактори, отколкото останалата част от света е построила през последните 35 години.Страната има 19 реактора в процес на изграждане, 43 реактора, които чакат разрешителни, и огромни 166 реактора, които са обявени. Общата мощност на тези 228 реактора е 246 GW, повече от целия капацитет за производство на електроенергия на Германия (225 GW).
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Китай строи 12 Аец-а
  • #10
    анонимен ( преди 2 години )
    Скоро четох, че китайците планират да инсталират още 90 гигавата соларни панели тази година. Изключително рядко виждам да псувате китайците колко са некадърни, но ако ЕС прави същото само псувни.
  • #9
    Мхм ( преди 2 години )
    А от де ше дойде тока за синтеза на синтетично гориво
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Пророците на научната фантастика като Жул Верн са казали какво ще стане векове преди на другите да им хрумне какво става пред очите им. Обидата е за ваша сметка. По същата логика трябва да се возите на каруци, щото колите са "научна фантастика" и никога няма да ги има. Дано да харесвате магарета и коне.
fallback
Последни