Искането на България за субсидия от 6140 евро за покупка на електромобил беше отхвърлено от Европейската комисия. Помощта беше залегнала в българските планове за следващия програмен период на оперативна програма „Околна среда“. От изказване на министъра на околната среда и водите Борислав Сандов пред Министерски съвет обаче става ясно, че това искане е било определено като недопустимо в европейската Генерална дирекция "Регионално развитие". Причината е, че България искаше да финансира субсидията със средства основно от оперативната програма за екология (23.5 милиона евро) и по-умерено национално съфинансиране (6.5 милиона евро). В 17 от 27-те членки на ЕС в момента има преки субсидии за покупка на електромобили, но те се финансират основно от националните бюджети.
Информацията на Сандов идва на фона на демонстрираната преди това твърда увереност, че планът ще бъде одобрен и стимулите ще могат да стартират още тази година. Според министъра въпросът за субсидиране на електромобили остава на дневен ред. "Трябва да се търси решение евентуално в ОП Транспорт", коментира той.
Алтернативата е да се потърси финансиране с бюджетни средства. На това мнение са и от Асоциацията на автомобилните производители (ААП), чийто председател Храбрин Иванчев даде примери с държави като Хърватия и Гърция. Там автомобили не се произвеждат, но въпреки това има добре развити програми за субсидиране на електрически превозни средства.
„Правителството трябва да намери начин, по който да вкара разходите за подпомагане на покупката на електромобили в бюджета. Така се работи в повечето държави в Европа, така че нещата са напълно изяснени и има откъде да бъде взет пример“, коментира Иванчев за Automedia.