Под диктовката на политиците, Европа се подготвя да се раздели с двигателя с вътрешно горене. Дали това ще стане през 2030, или дори по-рано, още не е ясно - чиновниците от Брюксел за пореден път отложиха публикуването на окончателното предложение за бъдещия стандарт Евро 7, който трябва да влезе в сила от 2025. Но и без него е ясно, че континентът ще трябва да премине към електрическо задвижване. За момента начинът това да стане е чрез щедри субсидии с пари на данъкоплатците. От 27 държави в ЕС в момента 17 предлагат преки финансови стимули за покупка на електрическа кола, а девет други, включително България, предвиждат някаква форма на данъчни отстъпки. Нека видим къде как стоят нещата, въз основа на актуално проучване на браншовата организация на производителите АСЕА.
Субсидиите: къде по колко дават? (ГАЛЕРИЯ):
Данъци: Няма отстъпки от ДДС и акциза, но електромобилите плащат минималната ставка на местния данък (120 eвро), а плъг-ин хибридите - намалена ставка (140 eвро годишно).
Преки субсидии: До 5000 евро при покупка на електромобил или на плъг-ин хибрид с емисии под 50 г/км СО2 и минимум 50 км пробег само на ток.