IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

6 причини за основен ремонт на двигателя

Близо 50% от съвременните автомобили са изложени на риск

Всички причини са свързани със скъсване на ангренажен ремък. И това може да се случи дори на нова автомобил. Приблизително половината от съвременните двигатели използват зъбчат ремък, подсилен с гума, за задвижване на разпределителните валове. Той е компактен, тих и не се разтяга с течение на времето като веригата.


ангренажен ремък


Има обаче едно „но“ - ремъкът се къса много по-лесно. И най-често това се случва поради неправилна експлоатация или на пестене от резервни части. Какво се случва, когато се счупи? Разпределителните валове спират да се въртят и замръзват в положение, при което са отворени няколко клапана. Коляновият вал продължава да се върти по инерция. Буталата, задвижвани от коляновия вал, удрят клапаните.

В най-добрия случай собственикът го чака ремонта на главата на цилиндъра. В най-лошия случай, ако буталата са повредени или свързващите пръти са огънати, двигателят се ремонтира. Последствията са особено тежки за дизеловите двигатели.

Как шофьорът разбира, че ангренажният ремък се е скъсал? Моторът спря рязко. Опитите за стартиране ще накарат буталото да причини повече щети на клапана. Ако ремъкът се скъса, водачът може да усети лекотата на въртене на коляновия вал със стартера. Двигателят може да работи с метален звук, като причината е липсата на компресия в цилиндрите.

6 причини за късане на ангренажен ремък (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #6
    9 rate up comment 16 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Пак ли ще спорите за глупости? Естествено, че веригите са по-добра идея!
  • #5
    22 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Много често съм виждал как на нов внос кола, за която се знае само, че нищо не се знае, хората пестят от водна помпа, от ролки, а често се чудят защо въобще трябва да го сменят. Нали джамбазина им обяснява как преди 3 месеца всичко е оправено по колата. Дори в книжката го пише.
  • #4
    20 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ремъците в много от новите коли ги водят вечни. Макар че всички знаем, че вечен означава всичко, което изкарва над 150к км и 5 години. То и старите коли със здравите вериги не са баш вечни а предвид че тук идват на неопределен брой километри, при дизелите направо си е задължителна смяната.
  • #3
    35 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 2 години )
    Веригата не е по добра от ремъка! Двигателя с ремък работи по гладко и по ефективно. Веригата издава повече шум и има повече съпротивление. А на новите коли веригите ги правят много тънки за да намалят съпротивлението и шума при което те стават консуматив и пак трябва се сменят на 200 хил. км. иначе има риск от скъсване. Само че смяната на верига е поне 3 пъти по скъпа от на ремък.
  • #2
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Да сте чували, че има вериги?
  • #1
    15 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Виждал съм кола със оригиналния си ремък на 15 години и 270 хил. км. Ремъка беше леко напукан отвътре откъм зъбите но иначе здрав. Нито изтъркан нито конци стърчат. Абсурд да се скъса. Значи много зависи от качеството на ремъка, и от това как се кара колата.