IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Какво се случва, ако скъсате ангренажен ремък

Редовните проверки и подмяната на определен интервал от време ще ви спестят доста неприятности

Какво се случва, ако скъсате ангренажен ремък

Когато разпределителните валове на автомобила ви се задвижват от ангренажен ремък, той трябва да бъде сменян на определени интервали, посочени от производителя. Ако интервалът бъде просрочен и се стигне до скъсване на ремъка, по правило двигателят дефектира, а ремонтът става скъп.

Повечето бензинови двигатели с разпределителни валове се задвижват от ангренажни ремъци. Разпределителните валове от своя страна командват всмукателните и изпускателните клапани.

Ангренажният ремък е изработен от гума и е усилен от нишки от фибростъкло. Така той може да издържи натоварванията на високите обороти и мощност. При някои двигатели ремъкът е заменен от верига. Такъв е случаят с по-големите V-образни двигатели.
 

ремък


Разкъсването на ремъка идва в резултат на умора на материала. Друга причина може да бъде монтажна грешка и лошо регулиране на опъването му от обтягащите ролки. Възможно е обаче ремъкът да се скъса и заради омасляване или замърсяване. При продължителен контакт с отделни задвижвани елементи се стига до износване, което също може да доведе до скъсване.

Когато в сервиза бъде установено, че ремъкът има цепнатини по зъбците, липсващи зъбци, едностранно износване, накъсване по гърба му или цепнатини отстрани, ремъкът трябва да ъде заменен незабавно.

Ангренажният ремък може да доведе до повреди в обтягащите ролки, водната помпа или инжекционната помпа при дизеловите двигатели. Може и да предизвика унищожаването на някои лагери. Тези проблеми могат да бъдат избегнати при редовни проверки - не само на самия ремък, но и на всички елементи, задвижвани от него. Така износването и дефектните места ще бъдат установени бързо.

Когато ангренажният ремък се скъса, разпределителният вал или валове спират да се движат. В повечето случаи поне един от клапаните остава отворен. Коляновият вал продължава да се върти и  това води до удар на буталото с клапаните. Клапаните могат да се огънат и да нанесат поражения и на разпределителните валове. Често цилиндровата глава дефектира, а двигателят е изцяло повреден.
 

ремък


Ангренажният ремък трябва да бъде сменян на около 80 хиляди километра. Времевият интервал е 6 години. За правилната проверка на ремъка се изискват професионални знания и специални инструменти.

Непрофесионалната проверка може да бъде единствено „очна“. Често ремъкът е скрит в пластмасова кутия от лявата страна на двигателя, когато той е монтиран напречно отпред.

Редовната проверка е важна при старите автомобили, тъй като скъсването на ангренажния ремък може да бъде по-скъпо от остатъчната цена на целия автомобил. При покупката на кола втора ръка е добре ремъкът да бъде сменен профилактично, независимо от предполагаемата възраст и стойността му.

Снимки: Autoscout24

0 от 500
  • #19
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Motion ( преди 4 години )
    И не на последно място - верига работеща със замърсено или ненавременно сменено масло, има по-къс живот отколкото ремък. Има навика да се удължава поради износване на шарнирите й, и това довежда до куп последващи проблеми. Изостава газоразпределението, а също и износва едностранно верижните колела. Също така, несменено/нискокачествено/неправилно масло има навика да поврежда хидравличния обтегач. А дори здрави верига и верижни колела се повреждат за нула време само при един вече повреден обтегач!
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Motion ( преди 4 години )
    А сега си представете всички тези фактори накуп - ами нормално, веригата може да не изкара и 150 000 км. И да, въпреки че вечни неща няма, верижната предавка е за предпочитане, стига да няма някой конструктивен дефект, евтини материали или неглижирано обслужване от страна на собственика. Аз лично съм отварял двигател на над 500 000 реални километра, на който цялата верижна система си беше заводската и беше съвсем изправна, но клиента докара автомобила и поиска превантивна подмяна.
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Motion ( преди 4 години )
    При правилно проектирана ангренажна предавка, сглобена от качествени материали, при еднакви условия, усилия, пробег и моточасове, верижната предавка е доста по-дълготрайна от ремъчната. Най-честите причини за преждевременна повреда на верижен ангренаж на малко километри и моточасове са лошо конструиране, производствен дефект, нискокачествени материали, наливане на нискокачествено масло, масло с неправилния вискозитет или просто твърде дълго отлагане на подмяната.
  • #16
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Няма страшно ( преди 4 години )
    Късал съм на мазда (по моя вина и липса на обслужване) резултата 3 кобилици само, без проблеми с клапани и бутала. Инженерно перфектно дурако устоичиво измислено.
  • #15
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    На по-новите коли ремъците издържат много километри. Конкретно дизелите на ваг са на 150к км ако се кара в БГ или 210к км ако е от Германия.
  • #14
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Морски ( преди 4 години )
    До Ном.12. Чети книжки и учебмици по ремонт на двг и после ни заливай с простотии. Чувал ли си за мото часове тем подобни. Какви маслени помпи сменяш бе. Добре че не бачкаш в сервиз че ни се е..а мамата
  • #13
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Морски ( преди 4 години )
    Само да ви открехна че има и мотори без ремъци и вериги. Прочетете някоя и друга книжка преди да пишете простотии.
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Бате Гойко ( преди 4 години )
    До #7 Защо да я избиваш бе еснафе, да си чувал за обезценяване на работните уреди (към които очевидно принадлежи *** ти на 4 гуми) ? Всяко нещо си има цена. Като не ти се плаща пали Жигулата от село и действай
  • #11
    0 rate up comment 2 rate down comment
    mlade77 ( преди 4 години )
    "...или инжекционната помпа..."Не знаех че е толкова дълъг и стига до резервоара. Ба...тия комедията са направили някакво ново отритие.
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    На първата снимка ремъка е трапецовиден а не ангренажен,vw поло например е три цилиндъра но е със верига