IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW намери заместител на кабелите в автомобила

В новата технология са инвестирани 250 млн долара

Германският концерн BMW и няколко други големи производители са инвестирали 250 млн долара в компанията CelLink в Калифорния, чиято най-нова разработка е иновативна технология за свързване на електронните компоненти на автомобил с източници на захранване, наречена „гъвкава сбруя".


CelLink


В случая проводниците, използвани във веригата тежат по-малко, заемат по-малко място и струват по-малко, като от CelLink твърди, че един подобен пакет с голяма площ може да замени няколко традиционни кабелни снопове. Тъй като за пълното функциониране на автомобила са необходими значително по-малко такива детайли, технологията ще повиши нивото на автоматизация в производството.

Според създателите на новите елементи, те вече се използват в „стотици хиляди превозни средства“, не не се уточнява точно в кои. Към днешна дата единствената марка, която е произвела и продала толкова много „зелени автомобили“ в САЩ, е Tesla.

Самата компания CelLink е основана през 2011 г., като е базирана в Сан Карлос и непрекъснато увеличи производството от 2019 г. До момента тя е събрала 315 млн долара от външни инвеститори, които ще бъдат инвестирани в изграждането на нов завод за „гъвкави сбруи“ в Тексас. Предприятието ще има 25 поточни линии и започне работа през 2022 г.

Новите електронни елементи могат да бъдат полезни не само в леките автомобили, убедени са от CelLink. В бъдеще те биха могли също да заменят обемисти кабели в търговски превозни средства, селскостопански, военни и космически апарати.

Снимка: CelLink

0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 1 rate down comment
    То ( преди 2 години )
    В бъдеще,всички модули ,ще бъдат свързани безжично.
  • #3
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Това като се наложи как ще се ремонтира? Или хвърляме колата и купуваме нова? Нещо пак се опитват да заобиколят "right to repair" и дори крият в кои коли вече е имплементирано, за да няма съдебни дела от собствениците. Направо е "подобрение" отвсякъде", ама за някой корпоративен джоб.
  • #2
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Логика ( преди 2 години )
    По- малки, леки, евтини, нещо като дървен камък, млад старецВерваме напълно
  • #1
    6 rate up comment 7 rate down comment
    макак така ( преди 2 години )
    Това винаги съм си го мислел - защо слагат кабели като всички проводници могат да се разпечатат на шини като при печатните платки. Щом в платките се е доказало като по-ефективно от кабелите значи и при колите има смисъл.