Германският концерн BMW и няколко други големи производители са инвестирали 250 млн долара в компанията CelLink в Калифорния, чиято най-нова разработка е иновативна технология за свързване на електронните компоненти на автомобил с източници на захранване, наречена „гъвкава сбруя".
В случая проводниците, използвани във веригата тежат по-малко, заемат по-малко място и струват по-малко, като от CelLink твърди, че един подобен пакет с голяма площ може да замени няколко традиционни кабелни снопове. Тъй като за пълното функциониране на автомобила са необходими значително по-малко такива детайли, технологията ще повиши нивото на автоматизация в производството.
Според създателите на новите елементи, те вече се използват в „стотици хиляди превозни средства“, не не се уточнява точно в кои. Към днешна дата единствената марка, която е произвела и продала толкова много „зелени автомобили“ в САЩ, е Tesla.
Самата компания CelLink е основана през 2011 г., като е базирана в Сан Карлос и непрекъснато увеличи производството от 2019 г. До момента тя е събрала 315 млн долара от външни инвеститори, които ще бъдат инвестирани в изграждането на нов завод за „гъвкави сбруи“ в Тексас. Предприятието ще има 25 поточни линии и започне работа през 2022 г.
Новите електронни елементи могат да бъдат полезни не само в леките автомобили, убедени са от CelLink. В бъдеще те биха могли също да заменят обемисти кабели в търговски превозни средства, селскостопански, военни и космически апарати.
Снимка: CelLink