Спомняте ли си времената, когато производителите взимаха по 300 евро за вграждането на USB-порт в автомобила? Тази наглост отдавна е в историята; нещо повече – производителите се надпреварват да направят все по-свързани автомобили.
Технологията USB-C е тази, която скоро ще измести класическия USB-Port (Typ A) в автомобилите. Въпреки че името е общо, разликите се виждат на пръв поглед. Куплунгите на новия формат са много по-малки и не са съвместими с класическите USB-кабели. Това е и основният проблем, който може да бъде решен с помощта на адаптери.
Преминаването към USB-C може да изглежда досадно, но предимствата на новата техника са налице. Включването на кабела вече няма да зависи от правилната посока, което увеличава дълготрайността, а употребата става все по-универсална благодарение на по-високия поток данни.
Скоростта на предаване на данни на USB-C е бруто максимум 10 GBit/s, а във втората генерация дори до 20 GBit/s. Предшественикът постигаше само половината. Освен това USB-C дава възможност за разширено използване на данни. Това значи, че паралелно могат да бъдат предавани видео и аудио сигнали.
Освен това USB-C дава възможност за зареждане на устройства с до 15 вата при 5 волта и три ампера, което означава, че ще могат да бъдат захранвани и лаптопи. Най-радостното е, че цялата индустрия се обединява около този формат, което означава, че няма да има устройства с различни кабели.
При покупката на USB-C кабели трябва да се внимава за няколко неща. По-евтините варианти често не могат да използват пълния потенциал на техниката и кабелът ще се използва предимно за зареждане. За качеството на кабела подсказва корпусът на щекера, който при качествените кабели е от метал.
Снимка: AutoZeitung