fallback

ADAC посочи марките с най-малко повреди

За проучването са взети 2 млн автомобила, посетили сервизи в Западна Европа

Често чуваме, че в наше време няма по-надеждни автомобили от японските. Несправедливо е да се отрича, че автомобилите от Страната на изгряващото слънце  имат добро ниво на качество и надеждност. Къде обаче са те спрямо европейските автомобили в генералното класиране?

За щастие освен японските и европейските агенции редовно формират оценки за качество въз основа на данни от сервизни центрове и от потребители. Едно такова проучване е направено от специалистите от ADAC Fahrsicherheitszentrum Westfalen. За база са взети  над 2 милиона молби за помощ в сервизите.

Уточнява се, че получената статистика третира само масовите автомобили. Така челната позиция е присъдена на чешката марка Skoda. Това, според германците, е най-надеждната марка автомобили към днешна дата. Автомобилите Skoda са с най-нисък процент на повреди в общото класиране - 52.2% от общия брой регистрирани автомобили.

Втората позиция се заема от немската марка Mercedes-Benz - 53.1%. Челната тройка затваря още един "германец" - марката Volkswagen с 53.7% аварии. Изненадващо, британското MINI е 53.9%, като заема четвъртата позиция, изпреварвайки японското Subaru - 54.1%. Това са и петте лидери по надеждност.

Топ 10 на най-надеждните автомобилни марки се допълва от японската марка Toyota - 54.3%. Следват американският Jeep - 54.7%, южнокорейската марка Kia - 54.8%, и немската Opel - 54.9%. Японците от Honda затварят челната десетка с 55.6%. Важно е да се отбележи една подробност.

Принципно, броят на повредите между автомобили от премиум модели е почти еднакъв, докато сред автомобили от достъпния сегмент, той варира значително. Близките разлики на първите десет в тази класация говорят за доста изравнени възможности. Още нещо любопитно е, че американските автомобили губят от азиатци и европейци по отношение на надеждността. На последните места са руските и китайските марки.

fallback
  • #23
    до 22 ( преди 2 години )
    Ако питаш мен, всички производители лъжат за разхода на хибридите. Но аз карам основно японски коли за последните 25 години, така че нещо си се объркал. Тънкият момент идва, защото си купих Тесла модел 3 и чакам пикапа им. Нормално е повечето производители да лъжат, защото нямат акъла и визията да се сетят, че много скоро всички коли ще са електрички. Ако някога си бачкал с немци, ако владееш немски, много лесно ще усетиш, че те не те броят за човек.
  • #22
    до #18 ( преди 2 години )
    Не бе, той е писал за разхода на масло, че му е толкова, а не на гориво. Иначе всеки, който поне малко има представа от коли и е запознат с въпросната фуражомелка помпа-дюза знае, че под 5,5-6/100 среден разход няма как да падне. Просто е абсурдно, ако някой твърди обратното. Две коли с такъв двигател са минали през ръцете ми и много добре ги знам колко горят и какви проблеми имат, а те проблемите не са никак малко. Да не говорим за това висше немско творение как трака и вибрира, като трактор.
  • #21
    анонимен ( преди 2 години )
    do #17 Не те интересува, защото си видял класациите, нали. Всички и навсякъде слагат немците на първо място, че най-много лъжат. Между другото немците са единствените осъдени в определени държави заради обявени разходи на гориво, които никой не може да доближи дори и при идеални условия. Така, че сам си прави сметката. Най-малко се различават обявен разход и реален японските марки. И това си го видял и заради това не те интересува. Жалък си!
  • #20
    Тони ( преди 2 години )
    Нова Шкода Рапид (бензин), вече на 8 години. Карана предимно градско, на 55к килметра. През първите 5 години - само масла и филтри, леко омасляване имаше по капака на двигателя. Следващите 3 години - счупен подлакътник, плафона изгоря, сменени носачи, пружините и те са тръгнали. Капака на двигателя трябваше отново да бъде лепен (ако въобще са го лепили гаранционно в Шкода). Гърнето е толкова ръждясало, че е пред разпад. Всеки да си прецени това нормално ли е или не.
  • #19
    Стоян ( преди 2 години )
    До #9АМС и АБ са медии за автомобили, АДАС е немското СБА(и тъй като почти всеки там е член, дават статистика за ремонтирани или вдигнати от пътя коли). TUV, Dekra и т. н. са лицензирани те да те сертифицират за ГТП.
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Това с Шкодите е някаква немска шега.
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    ФАКТ? Прекалил си с пропагандата от ютуб. Японците също лъжат много за разхода. Не знам кой лъже най-много. И не ме интересува.
  • #16
    анонимен ( преди 2 години )
    Леле. Шкода най-здравата кола в света. Веднага тичам към магазина да си купя една бензинова с DSG и 4х4. И после към сервиза да взема и една туба масло, та да доливам по 1 л. на 1000 км. (норма какво да правиш). Ще трябва да и да печеля повече, че като се счупи DSG-то и не ми уважат гаранцията щото съм потеглял много рязко на светофара, или 4х4-то щото съм въртял гуми веднъж на моравата пред къщата, ще трябва да мога да си платя, нищо че уж карам масов "народен" автомобил.
  • #15
    До #14 ( преди 2 години )
    За немските хибриди е точно така, но не забравяй, че има хибриди от други марки, които не лъжат толкова нагло в разхода, както немците. Между другото има много класации за това кой най-много лъже в разхода и има най-голяма разлика между обявено и реално. Немците в тази класация са на първите места винаги. Факт!
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    разход под 5 на 100 обикновено е рекламен трик за хибриди, нищо че и там е нагла лъжа
fallback
Последни