IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

В САЩ легализираха адаптивните фарове, но компаниите не са готови за тях

Влязла в сила преди повече от половин век забрана най-после беше отменена

Американската агенция за пътна безопасност (NHTSA) обяви, че новите автомобили, предлагани на пазара в САЩ, вече могат да бъдат оборудвани с адаптивни фарове. Тази оптика беше забранена в страната още през 60-те години на миналия век, тъй като не се допускаше късите и дългите светлини на превозното средство да работят заедно.


адаптивни светлини


Отпадането на забраната вече е факт, но се оказва, че автомобилните компании не са готови с внедряването на технологията в моделите, които предлагат на местния пазар. Представител на американското представителство на Audi, например, заяви, че компанията му приветства разрешаването на адаптивните светлини, но внедряването им в автомобилите за САЩ ще отнеме време. Колко точно ще е нужно, не се уточнява.

През последните 4 години експертите на NHTSA активно изучаваха матричната оптика, като в крайна сметка достигнаха до извода, че тя не само е безопасна, но и осветява далеч по-добре пътя пре автомобила. Нещо, което много отдавна е установено в цял свят.

В началото на февруари стандартът от 1967 г. най-после беше отменен, като за целта беше подписан нов закон, легализиращ използването на адаптивни светлини. Той ще влезе в сила в средата на март, като се очаква първите модели с такива фарове да бъдат на премиум-производители.

Що са касае до масовия пазар, там сроковете за внедряване на матрични светлини вероятно ще бъдат по-големи. В тази клас те ще се предлагат като опция, която допълнително се заплаща от клиентите.


0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    63 11 7 408 702 чукни този номер в интернет и ще ти излезе цена на фар само да кажа че има ебу и софтуер за управлението им
  • #5
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    При Мазда бяха безплатни в най-високото ниво не оборудване, но не струваха и толкова. Нещо, което не работи, колкото и гръмко име да има, няма никаква стойност.
  • #4
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    2000лв. екстра в Шкода и 2000евро пли бмв, ауди и мерцедес, изобщо не е скъпо.
  • #3
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    матричните фарове струват един куфар с пари а софтуера за управлението им е свързан и с ходовата част както и със скоростта на придвижване https://youtu.be/ef4_s6RHDC4
  • #2
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    На пръв поглед действията на NHTSA изглеждат изостанали, но реално трябва да се има предвид, че евтините матричните фарове на компании като Mazda работят несравнимо по-зле от скъпите фарове на BMW, Mercedes и подобни. Казвам го от опит. Да се поставят под един знаменател е грешка и подвеждане наклиента. Дано да са предвидили строги тестове за хомологиране за всеки модел, защото в Европа за съжаление няма такива. На Маздата технологията не знам как някои би я одобрил за безопасна, ако я тества.
  • #1
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    При матричните фарове е така, Късите светят до 50-60-70м. и правят рязка линия в края, дългите матрични светлини правят линия от доло точно по горната линия на късите фарове и така светлината от късите и дългите се обединява в мощен светлинен лъч. Дългите светлини са от много пиксели, свързани с камера в огледалото на автомобила, когато в насрещното се появи автомобил или пред теб кара друг, дългите светлини гасят пиксела който ги осветява, по този начин си навсякъде на дълги, но не заслепяваш.