IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко години още ще използваме халогените?

Очакванията за тяхното изчезване се оказаха неоснователни

Преди десетина година повечето специалисти бяха сигурни, че технологията на халогенните светлини е напълно изчерпана и тя съвсем скоро ще стане история. Развитието на технологиите по това време показваше, че бъдещето е в набиращите популярност светодиоди.


халогени


Сега обаче може да се каже, при това със сигурност, че тези, които са предричали упадък на халогенните източници, не са били прави. Нещо повече - в наши дни слабото звено се оказват ксененоновите фарове. Те излъчват два пъти повече светлина в сравнение с халогените, но разходите по производството им не са оправдани, твърдят експертите от AutoCenter.

Конкретно тази технология е твърде сложна за производство, а крушките и останалите компоненти заемат много място в пространството под капака. Всички тези недостатъци бяха второстепенни, докато производителността на ксеноновите лампи беше недостижима за другите източници на светлина. Сега обаче светодиодите настигнаха и задминаха ксеноните не само по параметри. Те също така позволяват голям брой вариации на адаптивно осветление.

Неспособността на халогените да се конкурират като производителност се компенсира от ниските разходи за разработка, производство, покупка и експлоатация. Тази бюджетна технология продължава масово да се използва от автомобилните производители в сегменти А, В и С. Тя заема половината от пазара и според специалистите ще бъде търсена поне още няколко десетилетия. Важна роля в тази тенденция играе и разработката на нови халогенни крушки, които са с по-малки размери и така съответстват на тренда за намаляване на големината на оптиката, която е подчинена на автомобилния дизайн.


халогени


Това се обяснява с изискванията на производителите, които искат да разполагат с по-широки възможности за дизайна на своите модели. Намалените размери на рефлекторите и на други компоненти от фаровете обаче не трябва да влияят върху качеството на осветлението, дори напротив - техните параметри трябва да бъдат по-добри от тези на другите видове фарове.

Като пример за всичко това се посочват крушките H18 и H19, които имат сходни размери с добре познатите H4 и H7, но излъчват повече светлина и са разработени за по-компактни рефлектори. Мощността на H18 е 65 Вт, което е с 10 Вт повече от H7. Това позволява увеличение на светлинния поток до 1700 лумина (при H7 той е 1500). На свой ред, халогените H19 при същата мощност излъчват с 20% повече светлина.

0 от 500
  • #7
    9 rate up comment 1 rate down comment
    129 ( преди 8 месеца )
    Проблема на новите LED фарове е, че като изгори нещо по фара се сменя целия преден/заден фар. А той понякога струва 2000-3000лв само единия. Карам японски СУВ 2015г. и съм много доволен, че е с най-обикновени халогенни крушки.
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Преди 5 години минах на евтин халоген, супер доволен. Цена 3-4 лв за крушка по спомен, още си работят перфектно.
  • #5
    4 rate up comment 19 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Аз не виждам какво още лелеете за тези халогени, харчат много ток, имат къс живот и не светят така добре като лед крушката. Лед крушката има 10 пъти по-дълъг живот, харчи супер малко ток и свети много по-силно от халогенната. Не мисля че има марка за автомобили, която вече да монтира в новите си модели халогенни крушки, ако има такава, това ще са супер изпаднали коли, нещо азиатско или някой базов модел на Дачия.
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Аз пък съм доволен от и то от най-обикновените халогени и забравих какво е това изгорял фар. Преди това ползвах тия крушки с +90 светлина, еми горяха ми за няколко месеца, загубена работа. А за Лед крушките нямам мнение, но много хора се оплакват че горят често.
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Карач ( преди 8 месеца )
    Най новите светлини са лазерни и са най доброто на пазара.
  • #2
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    ЛЕД ме дразнят. Ксенона не ме дразни колкото и студен(син) да е.Ксенон е скъпо за производство. Халогенни и лед е евтино.
  • #1
    46 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    След 10 години ще четем същото за ДВГ - Очакванията за тяхното изчезване се оказаха неоснователни....