Японският производител Toyota е подал заявка за патент за новото си изобретение - ръчна скоростна кутия за изцяло електрически превозни средства. Това разкриха от американската служба за патенти и търговски знаци.
На външен вид устройството изглежда напълно нормално. То има превключвател като при Toyota GR 86, както и дори педал на съединителя, който обаче не работи. В подадения документ японската компания нарича и педала, и скоростния лост „псевдо“, като обяснява, че те нямат никаква практична функция. Тоест, те служат само за забавление и не се свързани механично.
При „превключване на предавките“ специален контролер ще изчислява виртуалните обороти на двигателя и ще ги покаже на чистачката на предното стъкло. Симулацията на смяна на предавката е придружена от характерен звук, причинен от прекъсване на тягата на електродвигателите.
Самата идея за електрическите автомобили с ръчна скоростна кутия съвсем не е нова. Още през миналата година компанията MW Motors предложи електрическа версия на руския УАЗ, като тя е с механични скорости. В случая обаче първите две предавки, както и четвърта не се използват, а трета е автоматична. Пета скорост се използва единствено при скорост 100 км/ч.
На свой ред друга компания - Electrogenic, която също превръща стари автомобили в електрически коли, използва подобно устройство в последния си проект - Porsche 356. При него оригиналната 4-степенна скоростна кутия е оставена, като тя може да симулира смяна на предавките по време на движение. Това обаче се прави само за забавление.