IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Мрежата в Европа ще има проблеми със 130 млн електромобила

Прогнозата е, че толкова коли на ток ще се движат през 2035 година

Консултантската компания Ernst & Young и Европейската асоциация на електроенергийната индустрия Eurelectric публикуваха проучване за развитието на пазара на електрически превозни средства и свързаната с тях инфраструктура. В него се предполага, че предполага, че броят на електрическите превозни средства ще се увеличи от сегашните 3 милиона на 130 милиона през следващите 13 години.


електромобили


Това ще доведе до увеличение на търсенето на електроенергия. Пиковото натоварване на мрежата ще се увеличи до 90% и следователно преходът към електрическа мобилност ще бъде придружен от чести пренапрежения, загуби на електроенергия и покачване на цените на енергията. За да се избегне това, е необходимо да се въведат интелигентни системи за зареждане, както и да се принудят собствениците на автомобили да променят подхода към използването на инфраструктурата за зареждане.

В доклада се посочва, че ако се запази сегашният темп на растеж на продажбите, до 2030 г. броят на електрическите превозни средства ще нарасне до 65 млн, а до 2035 г. - до 130 млн. Всички тези машини ще трябва да бъдат заредени някъде и авторите на доклада, използвайки софтуер за изкуствен интелект, изчислиха колко терминала ще са необходими за това.

Според Европейската обсерватория за алтернативни горива сега в Европа има около 374 000 зарядни станции. В същото време само 12% от тях са класифицирани като „високоскоростни“ (мощност 22 кВт и повече). За обслужването на бъдещите електрически превозни средства обаче ще са необходими много повече, а именно 34 млн до 2030 г. и 65 милиона до 2035 г., като повечето от тях (56 млн) ще бъдат инсталирани в жилищни сгради. Само за разгръщането на такава инфраструктура ще са необходими 115 милиарда евро.

В същото време всяка държава стимулира търсенето на електрически превозни средства по различен начин. Например в Норвегия купувачите на автомобили с нулеви емисии не плащат ДДС (важи до края на 2022 г.). За тях ставката на транспортния данък е 75-90% по-ниска. Сред бонусите има и отстъпки за паркиране и възможност за шофиране в обособени ленти за градския транспорт. Всяка страна стимулира търсенето на електрически превозни средства по различен начин.

Анализатори на Ernst & Young изчисляват още, че до 2035 г. 85% от сесиите за зареждане ще бъдат осъществени в домашни мрежи. Други 6% ще стават на работа, 5% на обществени места като молове и паркинги и 4% на магистрали. Това ще доведе до увеличаване на търсенето на електроенергия. Очаква се всяка година тази цифра да нараства с 1,8% и до 2030 г. да достигне 3530 тераватчаса. Проблеми ще възникнат, когато пиковите периоди на зареждане за електрически превозни средства започнат да съвпадат с пиковете в общото натоварване.

Анализ на шестте най-често срещани случая на използване на зарядните устройства показа, че пиковото натоварване ще се увеличи с до 90%, а коефициентът на натоварване на трансформатора - 80% За да се избегне това, е необходимо да се въведат интелигентни електрически мрежи. И собствениците на автомобили ще трябва да променят подхода си към взаимодействието с инфраструктурата за зареждане. Например, те ще трябва да зареждат колите през нощта или извън пиковите часове.

Като цяло, авторите на доклада са уверени, че мрежата ще може да поддържа повече от 100 млн електрически превозни средства, но неконтролираното зареждане ще доведе до чести токови удари, загуби на електроенергия и покачване на цените на енергията.

Между другото, в доклада има още няколко интересни точки. Например се дава индикация за „достатъчен“ резерв на мощност на бюджетни електрически превозни средства - около 200 км. Освен това документът предоставя списък на страните с повече и по-малко терминали за зареждане. Той показва, че в Холандия има 93 100, докато в Кипър са само 72.

Снимка: Eurelectric

0 от 500
  • #62
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Някой си ( преди 2 години )
    А към админа се обръщм с призив - моля не трийте коментари , които не съдържат дори обидна буква, а само не Ви се харесват. Имаме все още, доколкото съм запознат, свобода на словото и всеки коментирал си носи отговорност за коментарите. А по темата да добавя нали знаее какъв е предела, който ерп-та поставят на битовите абонати. Хайде попитайте, което искате ЕРП дали ще ви даде възможност да поддържате 30-40 кВ постоянна консумация, при положение , че са ви пуснали 6 или 9 условно.
  • #61
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Някой си ( преди 2 години )
    Искам да попитам по-знаещите бихте ли споделили какво количестов енергия е необходимо , за да се зареди акумулатор с капацитет ( условно казано , но неведоми са автомобостроителите при подвеждащите определения на батерите си ) 100 кв/ч. Това е сравнително голяма бетария. Предлагам да ми дадет отговор при бърз и стандартен заряд. И определено не е указаните 100 кв/ч повярвайте ми, защото съм провеждал доста екперименти.
  • #60
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Нямат търпение да станете зависими още повече от зареждането да ви вкарат специални нови цени и планове за електромобили.
  • #59
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не е за хвалене, че живеете в панелки. Нито е за хвалене колко са стари въпросните панелки.
  • #58
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    * китайците са произвели над 2 трилиона киловатчаса ...
  • #57
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    За миналата година немците са произвели около 300 милиарда киловатчаса от зелене източници ( 46%), американците около 820 милиарда киловатчаса ( около 22 %), а китайците над трилиона киловатчаса ( около 27%). Явно не загрявате, че тези мощности са евтини за инсталация, евтини за поддръжка и слънцето ще продължи да свети още 4, 5 милиарда години...
  • #56
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Кое точно ви бърка при умните и пасивните системи? Така или иначе повечето от нас минават по 20-30 км на ден. Що да не се зарежда през малките часове на нощта?
  • #55
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Не че нещо, ама всичките инвестиции на немците в сектор енергетика носят ползи. Просто не трябваше да затварят първо ядрените мощности. А да предлагате АЕЦ на земетръсна зона без ОВОС си е лудост.
  • #54
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    55 - приятелю, приказките от 1001 нощ някъде другаде. От 2020 насам само духането на вятъра не им стига, слънцето и то и над 55% от енергията познай откъде идва. Януари слънчевите дни в Германия можеш да ги преброиш на пръстите на ръката си. Да имаше малко повече ветрец. ама днес като духне утре не. Да ги видим само кога ще узреят, че без АЕЦ няма да го бъде. България, политиката е сбъркана - Белене или поне 2 нови реактора на Козлодй да добавят.
  • #53
    6 rate up comment 0 rate down comment
    До Джоди ( преди 2 години )
    Не си разбрал статията правилно. Точно това ще се опитат да направят - да накарат хората да зареждат точно през нощта, а не когато се приберат вечерно време от работа и натоварването на мрежата е най-голямо.Точно затова говорят за умни мрежи. Освен нощно време, когато натоварването на мрежата е най-малко, зарядните станции автоматично ще включват зареждането и когато има свръхпроизводство на ВЕИ, а мрежата не може да го поеме и цените на тока са ниски и дори под нулата. Всички ще са доволни.