Последната „Волга“, създадена още в Съветския съюз, е проектирана в Горки и се произвежда в завода Нижни Новгород. Технически тя трябва да сложи началото на ново семейство автомобили ГАЗ-3103/3104/3105, което включва версии с различни двигатели и задвижване – моно или към четирите колела.
Първите няколко прототипа са създадени през 1987 г., а разработката е ускорена принудително заради решението за отказ от „Чайка“ ГАЗ-14, което превръща „Волга“ ГАЗ-3105 в най-скъпия модел на съветския производител.
При разработката на автомобила внимателно са проучени седаните Ford Sierra, Lancia Thema и Audi 100 (на снимката). Бъдещият ГАЗ-3105 е най-близо до Audi по отношение на базата и цялостното оформление, но приликите приключат дотук.
Какво взе последната съветска „Волга“ от Audi? (ГАЛЕРИЯ):
Двигателят на ГАЗ-3105 също е напълно нов - това е оригинален V8 с работен обем 3,4 литра, като при него групата на буталата е същата като на ВАЗ-21083, който има работен обем от 1,5 литра.
Новият мотор разполага с две захранващи системи. Той е оборудван с карбуратори (K-114, Pirburg или Solex) и развива 166 к.с., като има и вариант със система за директно впръскване, при която мощността е 170 к.с, достъпни при 5400 об/мин. Максималният въртящ момент е 265 Нм, като тези цифри са доста прилични за края на 80-те години.