fallback

Шефът на BMW: Светът не е готов за отказ от ДВГ!

Оливер Ципсе смята, че премахването на конвенционалните мотори няма да помогне на околната среда

Докато BMW подготвя множество нови изцяло електрически превозни средства, самата компания все още не се е ангажирала с конкретна дата, на която да се откаже от продажбите на модели с двигатели с вътрешно горене. Според нейния главен изпълнителен директор – Оливер Ципсе, светът не е готов за подобно нещо.

В интервю за германското автомобилно издание Automobilwoche шефът на BMW заяви, че прекратяването на продажбите на превозни средства с двигатели с вътрешно горене дори няма да има положително въздействие върху околната среда.

„Най-големият пазарен сегмент в Германия е на автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Същото се отнася за Европа и за целия свят. Затова, преди да се откажете от тях, трябва да помислите къде ще бъдете и какво ще правите след 8-10 години. Затова и предупреждаваме, че все още е прекалено рано. Глупаво е да се откажеш от технология, благодарение на която имаш силни позиции на пазара, без да има реална нужда от това“, обясни Ципсе.

 

Шефът на BMW допълни, че отказът от двигателите с вътрешно горене няма да помогне нито на климата, нито на нещо друго. В баварската компания са толкова уверени, че конвенционалните задвижващи агрегати имат бъдеще и затова вече работят върху новото поколение от 4-, 6- и 8-цилиндрови мотори. Новите двигатели ще бъдат много по-ефективни от тези, които заменят.

Това, разбира се, не означава, че BMW не инвестира сериозно в електрически превозни средства. В действителност, германският производител разработва изцяло нова платформа за електромобили, наречена Neue Klasse, която ще бъде в основата на множество нови модели с впечатляващ дизайн и електрифицирани задвижвания.

fallback
  • #55
    анонимен ( преди 2 години )
    Адвокате, ти не можеш да четеш. На български не можеш да четеш. Вече е ясно защо се връзваш на всички лъжи. Може и да очакваш някой официално да си признае, че има леко заблуждаване, в резултат на което да продава по-малко. Но в живия живот става обратното.
  • #54
    анонимен ( преди 2 години )
    И двете са термопомпи, защото имат сходен принцип, функции и приложно действие. Няма значение дали агента ще е фреон или не. Но на мен ми писна от това спорене за спорене. За мен не заслужаваш диплома за средно, но за сметка на това за пореден път се убедих, че "спорът" с невежи хора не довежда до нищо. Ако така печелиш съдебни дела, нещо което не би ме изненадало, то ... положението е трагично.
  • #53
    анонимен ( преди 2 години )
    Много повече от 2 пъти ти казах, че не е възможно да имаш КПД над 100%. Ти още спориш. Дано не говориш такива дивотии на маса, защото ще те спукат от подигравки.
  • #52
    анонимен ( преди 2 години )
    "Подсистемата беше термопомпата на Tesla Model Y, по-специално Octvalve в сърцето й, която контролира потока на работния флуид към всичко, което се нуждае от охлаждане или отопление." Виждам, че не четеш и не разбираш, това всички го виждаме, споко. Вече няма дреболии, за които да се хванеш.
  • #51
    анонимен ( преди 2 години )
    "Octovalve е изключително усъвършенстван клапан, който регулира термичното отопление и охлаждане на множество компоненти на автомобила в едно самостоятелно устройство. ... Това помогна на инженерите на Munro да визуализират по-добре функционалните режими на клапана и данните от повърхността бяха използвани за прецизни измервания на ключови размери.14.09.2020 г."
  • #50
    анонимен ( преди 2 години )
    "Octovalve съдържа четирипозиционен електрически стъпков двигател, чиято задача е да разпределя течна охладителна течност на основата на гикол към различни компоненти в автомобила - независимо дали става дума за двигатели, батерии, силова електроника или други системи, които се нуждаят от термично регулиране." Смехурко!
  • #49
    анонимен ( преди 2 години )
    Хахаха, спорим, за да спорим. "Model Y беше първото превозно средство на Tesla, оборудвано с термопомпа. Преди това всички останали три автомобила - Модел 3, Модел S и Модел X разполагаха със система за нагряване с електрическо съпротивление. Но след като за първи път ги постави в Model Y, Tesla започна да оборудва термопомпи на всичките си автомобили. 30.06.2021 г."
  • #48
    анонимен ( преди 2 години )
    Смехурко, драги адвокате, няма да получиш Нобелова награда, защото още НИКОЙ не може да постигне КПД над 100%. На български ти го обясних безкрайно много пъти. Цитирах ти и шефа на БГ Терм от 2012 година, който с това си вади хляба .... Щом не уважаваш хора като професор Киров дали уважаваш хора от бранша? Явно не.
  • #47
    анонимен ( преди 2 години )
    Къде съм казал нещо против изолацията? Доста често се бъзикам с къщи, оставени на тухли. Дори това не си усетил. " Най-голямата оптимизация е да свалиш работната температура на топлоносителя" ; с други думи намекваш за делта тето, както и за КПД-ТО ... На български ли ти казах, че имам соларни панели и батерии, което значи, че рядко плащам за много ток? На български ли казах, че използвам тока от панелите за колите?
  • #46
    анонимен ( преди 2 години )
    Темата за енергетиката и транспорта е свързана с интереси за трилиони долари. Но щом сам не се сещаш ... Надявам се поне да разбираш принципа на парниковия ефект, но що се касае до точните науки нямам никакви надежди, че разбираш логаритмичните функции. Колкото повече инвестираш, толкова повече спестяваш/ респективно печелиш. Но може би очакваш, че непрекъснато сменям старите части за нови? Не, отворените системи са проектирани за непрекъсната оптимизация, не замяна и нови разходи.
fallback
Последни