IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Разделяй и владей – Daimler вече е Mercedes-Benz

Превръщането на концерна в две компании цели увеличение на външните инвестиции

Обявеното преди година разделянето на германския автомобилен производител Daimler AG на две компании - Mercedes-Benz Group AG и Daimler Truck AG , де факто приключи. Предполага се, че две отделни компании в бъдеще ще могат да привлекат повече инвестиции от един концерн и да станат по-конкурентоспособни.


Mercedes-Benz


И докато Daimler Truck AG, която произвежда камиони и автобуси, се оформи като самостоятелна единици и излезе на борсата през декември, от днес (1 февруари) нов живот започва и Mercedes-Benz или по-точно Mercedes-Benz Group AG, която ще произвежда леки и лекотоварни автомобили.

Уеб-сайтовете на Daimler AG вече не работят, като потребителите автоматично се пренасочват към сайтовете на Mercedes-Benz. Всички дъщерни подразделения на „пътническото“ крило на Daimler се преименуват на Mercedes-Benz (например Daimler Mobility AG стана Mercedes-Benz Mobility AG). Така феновете на леките автомобили на Mercedes-Benz най-накрая ще спрат да бъркат марката и компания-производител, тъй като сега те всъщност са едно и също нещо,


Mercedes-Benz


В Daimler Truck AG обаче запазва известно объркване, защото името Mercedes-Benz ще продължи да се използва като марка за камиони и автобуси заедно с BharatBenz, Freightliner, Fuso, Setra, Thomas Built Bus и Western Star.

Ръководството на Daimler AG смята, че поотделно автомобилните и карго-подразделенията на концерна ще бъдат по-конкурентоспособни на пазара и ще получат по-високи котировки на борсите. Това е логично, като се има предвид факта, че Mercedes-Benz се движи с пълна скорост към електрически превозни средства и активно ще заменя моделите с двигатели с вътрешно горене, докато при Daimler Truck темпът на „екологизиране" е много по-нисък поради обективни и субективни причини.


Mercedes-Benz


Разминаването в случая създава много разходи в управлението и веригите за доставки, така че е време за „разделяне“ – напълно възможно е да бъде животоспасяващо за една от компаниите или дори и за двете в бъдеще.

Миналата година глобалните продажби на подразделението Mercedes-Benz Cars & Vans (тоест сегашната Mercedes-Benz Group AG) намаляха с 4% в сравнение с 2020 г. до 2 427 686 превозни средства, докато през четвъртото тримесечие продажбите паднаха веднага с 27% до 566 500 коли. В случая производителя няма проблеми с атрактивността на продуктите си, независимо какво казва някой за дизайна на най-новите модели - просто компанията пострада повече от другите от глобалния недостиг на микрочипове, провокиран от пандемията COVID-19. Заради липсата на компоненти опашките за някои търсени модели на Mercedes-Benz се разтеглиха с две или повече години, а легендарната G-Class временно дори не се предлага в Европа.


0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 0 rate down comment
    смех ( преди 2 години )
    Какво обясняваш на увредени българи германофили с бащи псевдо мутри за които идоли са комунистически марионетки като Маджо мними Барети Бойко Илиеви и други кре тени и де били.Цял живот са се возели в умрела е30-ка и слушали някоя чалга пумия
  • #7
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Ха ха ха! ( преди 2 години )
    Увредените от системно ползване(съвсем не е шофиране) на рено отново ги обхвана фалита! )))))))))))))))
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Боб ( преди 2 години )
    Аз па знам,че е Рено
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Идеята е, че сега имат две компании кото се търгуват на борсата и двете по отделно струват повече, отколкото ако заедно една компания. Така могат да наберат много повече капитал от инвеститори. Подобно нещо направиха и Фиат с Ферари навремето. Сега ферари струва много повече отколкото под шапката на Фиат.
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    факте ( преди 2 години )
    леко, брат! От толко слюнки хептем си объркал това що искаш да кажеш!!
  • #3
    7 rate up comment 7 rate down comment
    факт ( преди 2 години )
    Че то и другото подразделение на Волво е китайско.Правят го за да не ги изкупят щото въпреки претенцоите Мерцедес са фалираща фирмичка неконглокентни превкъпи продукти което ги пряви неконглокентни
  • #2
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Фалираща фирмичка с все по-затъващи продажби
  • #1
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Става дума за пари. Тези глупости в статията ги забравете! Разделят фирмата, разпределят печалбата между двете, разходи, парични потоци и плащат по-малко данъци. Това е честа практика в Германия. Особено сега с новите закони за богатството които те облагат много жестоко над определени милиони.