IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Помните ли съветските камиони, които масово се движеха по родните пътища?

ГАЗ-ките, УАЗ-ките и ЗиЛ-овете бяха основното средство за превоз на товари и стоки

Когато говорим за превозни средства, произведени в СССР, в повечето случаи последното нещо, за което се сещаме, е експортният им потенциал. За някои леки коли това не важи, защото с "ладите" бе залят целия източен блок, но знаете ли, че и редица съветски камиони доста активно се доставяха в други страни? Що се отнася до камиони, нека си припомним най-видните представители на съветския автопром, които се движеха по родните пътища.

ГАЗ-53


ГАЗ


Камионът беше много популярен в държавите от социалистическия блок, като у нас той беше основно транспортно средство. Специално за експортни цели бяха произведени дизелови версии на 53-ката. Този камион се сглобяваше и в България. Прави впечатление, че в самия СССР дизеловите версии като сериен модел не се появяват за цялото време на производство.

ЗИЛ-130


ЗИЛ


Основно заради своята надеждност 130-ката бе предпочитана в соц.страни извън Съветския съюз. ЗИЛ-130 беше много популярен и у нас, а заради бензиновите си двигатели, които са по-безпроблемни на студ, бе предпочитан и във Финландия. Купуваха ги и други европейски страни. Достатъчно е да си припомним, че такива екземпляри все още се срещат по родните пътища.

УАЗ-452


УАЗ


Легендарният УАЗ е експортиран у нас почти от самото начало на серийното му производство. Лекотоварните версии на това камионче бяха особено високо оценени заради своята непретенциозност и висока проходимост. Освен в страните от социалистическия блок, "Буханките", както се наричат разговорно, бяха много търсени и във Великобритания, и в Италия.

0 от 500
  • #28
    30 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    С тия камиони е построена България! Да сега от нашата гледна точка в 21 век наистина са пълни таралясници, ужасно неудобни за каране и със много лоши параметри като съотношение на разход и товароносимост но и така пак вършеха работа. Най добри като цяло бяха военните модели. Особено ГАЗ 66 които и до днес се ползват в дърводобива из цяла България. Много са здрави като конструкция и окачване и много проходими. Сега им слагат дори по нови двигатели от Мерцедес и продължават да ги карат.
  • #27
    30 rate up comment 15 rate down comment
    НИК 3900 ( преди 2 години )
    Пълни *** за нищо не стават .Но поради липса на друго се продаваха на ткзс и даповете. Между другото едно време СОМАТ се опитаха да пътуват до Иран с Камази от дап пърен провал още по в Турция прегряха.
  • #26
    32 rate up comment 10 rate down comment
    до#24 ( преди 2 години )
    Това абсолютно не отговаря на истината! ИФА-та беше слаба и нежна машина, трудна за ремонт и много капризна. Единственото положително при нея беше, че е по-икономична и по-удобна за каране. Нищо друго. Ползваха е за каране на леки стоки за зареждане на търговската мрежа. За строежи и тежки условия на експлоатация се ползваха само и единствено руски камиони.
  • #25
    33 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Толкова е добра руската техника, че за строителството на БАМ са внесени над 10000 броя Magirus -Deutz, за Татрите дори не коментираме. Да не говорим за другите западни марки, които използва Совтарнсавто за транспортиране на товари зад граница.
  • #24
    30 rate up comment 27 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Там където нищо друго не може да се движи единствените машини са руските и Тойота и нищо, ама наистина нищо друго. Русофобчето си лае, като пУмиар срещу месечината и това е. Болно същество със сериозни ментални проблеми! Между другото самите американци признаха преди време, че най-добрите камиони при тежки условия са руските. Имаше статия тук по въпроса. Потърси болна душице и чети, какво казват хАмериканците, а не някой друг!
  • #23
    23 rate up comment 22 rate down comment
    6 ( преди 2 години )
    Източногерманските ИФА бяха къде-къде по-надеждни от ЗИЛовете.
  • #22
    28 rate up comment 3 rate down comment
    хаха ( преди 2 години )
    Бензинът за тези камиони беше боядисан в червено, да не се краде.
  • #21
    19 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    руски *** с технологии от 1930.
  • #20
    26 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 2 години )
    А бе плюете руските коли и камиони , но истината е , че при минус 50-70 градуса студ на тях не им дреме , и минават отвсякъде ! А нека някой от западните да устиска на тоя *** студ , сняг и прочие ! В Сибир Якутск и прочие вървят само руски коли и камиони , Тойоти и нищо друго ! И бичат само на бензин , защото нафтата замръзва ! А колите стоят запалени нон стоп по няколко месеца , иначе замръзват , освен ако не са в отоплен гараж ! Тук , при -50 градуса , и коли и хора е дало фира ! :--)
  • #19
    12 rate up comment 0 rate down comment
    До 1ви ( преди 2 години )
    И междинна газ.