Кои са най-продаваните кросоувъри в България? Вече ви запознахме с бестселърите в отделните класове на леките автомобили (вижте линковете под статията) и сега идва време да обърнем внимание и на SUV моделите - най-големия и най-бързо растящ сегмент и на европейския, и на тукашния пазар.
Има обаче един проблем. Поостарялата европейска система на автомобилните класове поставя всички тези автомобили в един общ сегмент - J. Тук са и малките паркетни кросоувъри, и големите SUV с по седем места, и специализираните офроудъри. А изобилието на пазара вече е такова, че се налага да ги разделим на отделни класове, за да не сравняваме продажбите на Mercedes GLS с тези на Renault Captur.
Субкомпактните кросоувъри са вече най-популярният сегмент на българския пазар
Ще изберем подхода, който вече ползват повечето застрахователи в Европа: делим ги на субкомпактни (A-SUV и B-SUV), компактни (C-SUV), средноразмерни (D-SUV), и така нататък. Логично ще започнем с най-малките. Които всъщност са и най-големи по пазарен дял у нас: през 2021 статистиката показва 5170 нови регистрации в сегмента на субкомпактните кросоувъри, което е 16.6% от целия пазар на нови коли в България. Класирането е на база регистрациите в Пътна полиция, като сме включили само автомобили в категории M1 и N1.
Няма никакво ясно определение кои кросоувъри са субкомпактни. Обикновено това са машини с дължина между 3.90 и 4.40 метра, но има и изключения. При някои спорни модели сме взели предвид как ги определя производителят им и на каква платформа са построени.
20-те най-продавани малки SUV в България (ГАЛЕРИЯ):
Коравото малко всъдеходче не изглежда много на място сред паркетните кросоувъри, но няма къде другаде да го сложим. Интересът към модела не намалява, въпреки, че заради новите екостандарти японците се принудиха да му махнат задната седалка и да го продават като лекотоварен.