IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault и Geely обединиха сили

Двата концерна ще произвеждат заедно автомобили в Южна Корея

Renault Group и Zhejiang Geely Holding подписаха споразумение за сътрудничество в Южна Корея. Той предвижда от 2024 г. двата партньора да създадат изцяло нова линия за производството на превозни средства.


Lynk & Co 05


Новите автомобили ще бъдат предназначени както за пазара в Южна Корея, така и за износ. В новото сдружение френският концерн ще участва с производствените си мощности в предприятието Renault-Samsung Motors в Пусан, докато Geely ще влезе в този съюз с платформата Compact Modular Architecture (CMA), разработена в Швеция заедно с Volvo.

Тази архитектура вече е в основата на моделите от серия Volvo 40, няколко модела на Geely, електрическият автомобил Polestar 2 и автомобили с марка Lynk & Co. Също така китайската страна ще участва в съвместно предприятие със силови агрегати, като това ще бъдат както двигатели с вътрешно горене, така и хибридни агрегати.

Освен производството, Renault ще поеме дизайна и обслужването на клиентите, а също така ще предостави някои модерни технологии, „надхвърлящи очакванията на южнокорейския пазар". На купувачите се обещават „премиум функции“, но какви точно – не се съобщава.

От Renault допълват, че сътрудничеството с Geely е част от стратегията Renolution и е насочено към развитие на бизнеса на Renault-Samsung Motors. Базирането на автомобилите в Пусан ще позволи по-лесното им транспортиране в САЩ, където марката Lynk & Co иска да стъпи.

Снимка: Geely

0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До #14 ( преди 3 месеца )
    Здравейте, колата на снимката наистина копира Х6. Общо взето всеки друг бранд ще копира Х6, защото това беше първия suv от този вид. После Мерцедес извадиха GLE и всички почнаха да правят такива щуротии, дори и рено, което е смешно, но нямат избор. Иначе ще потънат ако не са в тренда.
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 13,на днешно време се търсят евтини коли и що годе прилични,а Рено с подопечните им фирми изкарват точно такива,които се купуват и печалбата за оцеляването е налице.като искараш "хубава" кола,то тя винаги ще бъде скъпа и малко продажна,а от там и печалбата е ниска,а в резултат на това ставаш собственост на някой китайска фирма,например Мерцедес,Волво,СААБ и още и още примери.
  • #15
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 12,там са добре известни и колите на Самсунг,който пък е собственост на Рено,но за това малко в повече трябва да се светнеш и ако тук марката Самсиунг не е известна с автомобилите то това не означава че там не е.
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До 6 да сравняваш това изящество с недоразумението недодлан Х6 дялан с каменна брадва,означава че си нещо зле с възприятитята.
  • #13
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Един въпрос ( преди 3 месеца )
    Добре де, работят с Нисан, работят с Geely, правят неуДачии... Кога ще изкарат някоя хубава кола?
  • #12
    0 rate up comment 6 rate down comment
    IM-A-дртиВайтБoЙ! ( преди 3 месеца )
    Струва ми се, че доста странно нещо са си наумили тия с тази китайско-френски съюз с/у епикУрейците: Та нали там има 2 големи авто-концерна: "ХюнДай и КиА"+GENESIS /под една и съща шапка/, и се питам аз - какво ще търсят те на тоз така яко наситен и същевременно добре разработен пазар, и как ли ще успеят да пробият тази железна Con-Curr-eн-циЯ, просто ми изглежда наистина на нещо като НЕВЪЗМОЖНА и доста сбъркана по начало МИСИЯ... ЛУДА РАБОТА!!!
  • #11
    8 rate up comment 2 rate down comment
    До #10 ( преди 3 месеца )
    Много грешиш. Получаваш за каквото си платиш. Най-много се печели от евтините неща.
  • #10
    7 rate up comment 3 rate down comment
    petrow ( преди 3 месеца )
    От време оно китай в произовдството са по количеството , не по качеството. Дано това се промени.
  • #9
    8 rate up comment 7 rate down comment
    оч ( преди 3 месеца )
    1. Гepмaния $ 151.9 млpд. (21.8% oт пaзapния дял)2. Япoния $ 91.9 млpд. (13.2% oт пaзapния дял)3. CAЩ $ 53.8 млpд. (7.7% oт пaзapния дял)4. Kaнaдa $ 48.8 млpд. (7.0% oт пaзapния дял)5. Южнa Kopeя $ 37.5 млpд. (5.4% oт пaзapния дял)СЛЕД ТОВА КИТАЙ, които полека-лека вървят към някакво подобрение на качеството.И никъде там ,поне в челната десетка няма нещо жабарско или темподобно б0клучарско.
  • #8
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Мхм ( преди 3 месеца )
    Не е нужно да се напъвате на всеки е ясно че немците коли не могат да правят.