IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Финално: Volkswagen отнесе конкурентите си в Европа

България е сред петте пазара с най-голям ръст за 2021, сочат данните на АСЕА

Volkswagen си остава най-продаваната марка автомобили на Стария континент и през 2021, при това с увеличен аванс пред втория и третия, показват обобщените годишни данни за леките коли на браншовата организация АСЕА. През миналата година са регистрирани общо 11 775 885 нови автомобила в Европейския съюз, Великобритания и страните от ЕАСТ (Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария). Това е с 1.5% по-малко, отколкото през 2020 - резултат най-вече на прекъсванията в производството заради недостига на микрочипове. Пазарът е много далеч от пика си през 2017 година, когато новите регистрации бяха над 15.6 милиона.


Tesla актуална гама
Данните на АСЕА не посочват продажбите на Suzuki и Tesla, които не са членове на асоциацията. По данни на JATO за периода януари-ноември 2021 продажбите на Tesla в Европа са около 130 000, тези на Suzuki - 176 000
 

   
Българският пазар е сред най-добре представящите се в ЕС, с 9.7% ръст на годишна база (24 537 автомобила). По-висок ръст отчитат само Хърватия, Естония, Гърция и Ейре. На другия полюс, с двуцифрени спадове, са пазарите в Белгия, Германия и Литва.

В галерията по-долу можете да видите кои са 20-те най-продавани марки на континента. За по-ясна представа сме припомнили и резултатите им през 2017, която бе най-силната в историята за европейския пазар. Само едно уточнение: данните на АСЕА се отнасят само до членове на браншовата организация, и затова липсват резултатите за Suzuki и Tesla. Те обаче са включени в общия брой регистрации.
  
    
Най-продаваните марки в Европа през 2021 (ГАЛЕРИЯ):

 

 

0 от 500
  • #27
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Реалист ( преди 3 месеца )
    VW и реекспорт?! В момента в България има 6 налични автомобила! За цяла България! Посочено е кой модел в кое представителство е наличен! За какъв реекспорт става въпрос, при положение, че хората не могат да отговорят на търсенето и за автомобил се чака в пъти повече време, отколкото преди година или две! От всички вносители на автомобили, само Нисан имаше някакъв голям реекспорт, защото повечето бройки Кашкай се изнасяха, заради по-ниската цена тук.
  • #26
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Меч ( преди 3 месеца )
    Българинът не купува нови коли първо, защото няма пари, второ - някой му е насадил до мозъка на костите, че новата кола е срамота, като я купиш тя си губи стойността. И старото било здраво, новото ***. Предпочитам нова Шкода в пъти повече пред стар Мерцедес или каквото и да е друго. Возя се комфортно, колата ми не смърди на г.ъз, с резервоар 35 литра минавам 500 км само градско. Откакто имам Шкодата някои смениха по две коли на старо. Аман от пушилници по пътищата!
  • #25
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До #20 ( преди 3 месеца )
    Мда, те произвеждат по 100к автомобила месечно и ги развъртат между представителствата по 10тина пъти. Ето ти ги милион месечно. После плащат заплати на близо 500к работника, които бачкат за тях, некви режийни и милиарди данъци. Понякога е доста забавно, кви охлюви пишат, пък си и верват
  • #24
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    как няма да го е страх от нов автомобил който е влизал в дилърство знае какви субекти със специални образователни потребности работят там набират ги по програми от бюрата по труда а в сервиза какво се случва не ти трябва да знаеш правят ганг банг с автомобила ти
  • #23
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Вреимир ( преди 3 месеца )
    Фолцваген винаги са биле наи добрите. Оризарите яко са спичът като стане дума за оспехите на фолцваген.
  • #22
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Според мен по-точният анализ на ситуацията е, че пандемията отнесе Фолксваген.
  • #21
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Европеец ( преди 3 месеца )
    Няма какво да си говорим качете се в новия голф и разни там тойотки и хуйдайчета ще ви се сторят смешни
  • #20
    8 rate up comment 0 rate down comment
    до 21 ( преди 3 месеца )
    Но същия умен българин не го е страх да вземе кредит за 60 инча телевизор или бърз кредит срещу 30% лихва от подозрителни кредитодатели. А новия внос не идва ли и той на лизинг често пъти?
  • #19
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    До18 Къде да я видим тази статистика? Ти къде я видя? Моля, запази си фантазиите и не ни ги споделяй! Имало е статии по въпроса и реекпорт 70% е имало. Така, че не говори глупости за 10%. Статията е точно в този сайт. Трябва само да потърсиш. Знам, че е по-лесно да си измислиш нещо, но ставаш смешен. Също така тук има и статия за това как ФВ си помпят продажбите, като едни и същи коли си ги препродават между представителствата. Така си оправят продажбите тези мошеници.
  • #18
    10 rate up comment 7 rate down comment
    До 20 ( преди 3 месеца )
    Българинът много добре го е страх от новият автомобил и с право в тези несигурни времена. Българинът в това отношение е умен човек защото не иска пет години напред или повече да се зароби с кредит който може да не може да го изплати и да му вземат всичко. Българинът е прагматичен в това отношение и не иска да се заробва за една купчина ламарина а предпочита да си купи някакво жилище и да има покрив над главата на чак след това да мислиш за други глупости. Кола на старо не е толкова лошо нещо.