IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Dacia разкри колко ще струва новият SUV

Ще постигнем достъпна цена с някои трикове, обясни Дени Ле Вот

Главният изпълнителен директор на Dacia-Lada - Дени Ле Вот, разкри информация за предстоящия голям кросоувър на марката, който ще се казва Bigster и ще бъде базиран на архитектурата CMF-B. На базата на същия модел ще бъде изградено и новото поколение на Lada Niva.


Dacia Bigster


Според Ле Вот, цитиран от Autocar, при излизането на пазара на Bigster през 2024 г. средната цена на семеен кросоувър ще бъде около 40 000 евро. Румънският модел обаче няма да бъде натоварен с ненужни опции и това ще позволи постигането на много по-достъпна цена.

Прототипът на Bigster се появи в началото на 2021 г. Тогава беше демонстриран концептуален прототип на бъдещия семеен кросоувър, който получи стеснена оптика с Y-образна форма (фаровете на новите Logan и Sandero са в подобен стил), пластмасова облицовка на арките и праговете, както и вентилационни отвори на предни калници.


Dacia


Известно е, че моделът ще бъде изграден върху опростена версия на модулната платформа CMF-B. Очаква се гамата двигатели да включва 1,3-литров турбо-двигател, но Bigster няма да се предлага като plug-in хибрид. Той обаче ще получи версия с „мека“ хибридна система.

„Ще бъдем готови за електрификация, но до момента, в който регулациите го налагат. Тогава технологията трябва да бъде на достъпни цени“, обясни шефът на Dacia. Той разкри и точно как Bigster ще струва значително по-малко от своите конкуренти.


Dacia Bigster


„В наши дни климатикът е задължителен и ние го поставяме. За какво обаче са ни електрически седалки с много настройки? Нашите седалки са много удобни и без това, като са по-леки от тези на конкурентите. Това е само една малка подробност, но има още много такива. Така ще произвеждаме много по-леки автомобили с ниски емисии, което означава, че не се нуждаем от скъпа технология за електрификация, за да отговорим на изискванията“, обясни Ле Вот.

0 от 500