IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Dacia става само електрическа марка от 2030

Групата Renault обяви, че ще се откаже изцяло от двигателите с вътрешно горене за Европа

След 2030 г. марката Renault ще продава само електрически автомобили в Европа, обяви генералният директор на Renault Group Лука де Мео, като разкри подробности за най-близките планове на производителя. .


Renault


„Засега това е само предварителна цел, която може да бъде бъде преразгледана в зависимост от развитието на пазара и мрежата за зареждане, но Renault поема път на превръщането си в производител на изцяло електрически автомобили до 2030 г.“, категоричен е шефът на френската компания.

Още през тази година Renault ще представи новия Megane, с който ще стартира пълната електрификация на марката, а след него ще се появи и версия на ток на легендарното Renault 5. И двата модела ще се произвеждат в завода на компания в Северна Франция.

„Dacia ще последва Renault по пътя на електрификацията, но тя ще продължи да бъде позиционирана по същия начин, за да не се изисква от нас увеличение на цените на нейните модели“, каза още Де Мео. И допълни, че до 2030 г. Renault подготвя между 25 и 27 модела на ток, което ще се превърне в най-конкурентната продуктова гама на групата за последните 30 години.

Шефът на Renault каза още, че кризата с микрочипове се е отразило на резултатите на концерна, тъй като са произведени с 500 000 автомобила по-малко. Той очаква кризата да отмине през втората половина на годината, като въпреки нея Renault е спестил 2 млрд евро. Това е постигнато с премахване на позиции, намаляване на разходите за разработка на нови модели, както и с унифицирането на части и детайли.

Френският производител разширява стратегията си за използване на обща платформа от различите марки, като новите SUV-модели на Lada и на Renault ще използват базата на Dacia Duster, обясни на свой ред главният инженер на Renault Group – Жил льо Борн. Спадът на продажбите е бил компенсиран от промяна в търговската политика – цените са повишени и Renault вече продава колкото на физически лица, толкова и на фирми.

„Много съм доволен и от факта, че успокоихме отношенията с партньорите си Nissan и Mitsubishi, които през последните години бяха сериозно обтегнати“, каза още шефът на Renault.

0 от 500