IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault отива на съд заради проблемен двигател

Става въпрос за спрян от производство 1,2-литров турбомотор на французите

Изданието Le Journal du Dimanche съобщи, че френският адвокат Кристоф Легевак подготвя масивен колективен иск срещу Renault. В основата на планираната акция са многобройни жалби на собственици на автомобили, станали жертва на 1,2-литровия турбобензинов двигател на марката, използван освен във френската компания също и в модели на Dacia, Nissan и Mercedes.


Renault 1.2 TCe


Любопитното е, че бензиновият двигател от доста време не е в гамата на автомобилния производител. Той е бил асемблиран на около 400 000 автомобила между октомври 202 и и юни 2016 година. С този агрегат са са произведени модели като Clio 4, Mégane 3, Captur, Kadjar и Kangoo 2 в Renault, Duster, Dokker и Lodgy в Dacia, Juke и Qashqai 2 в Nissan (с име на мотора "DIG-T"), както и "братовчедът" на Kangoo Mercedes Citan.


Според проучване на изданието L'Argus през 2019 година, от всички 400 хиляди модела с този двигател, над 107 000 са имали дефект в него. Сред основните оплаквания са повишената консумация на масло, която е водела до проникването му в горивото и е довеждала до сериозни повреди. Сред по-редките оплаквания е внезапна загуба на мощност без видими причини.


Renault Clio IV


Във Фейсбук е създадена специална група, която в момента наброява 3800 члена, наречена Renault / Nissan 1.2 Tce & DIG-T engine breakage. Според адвоката Легевак, който има опит със защита на жертви на различни фирми, в момента има сериозен масов диспут, а оплакванията и официалните жалби не стихват. Проблемите с надеждността на този двигател не са нещо ново и е имало жалби към Renault и другите производители, използвали агрегата, но те са били неуспешни.

"Ако има справедливост към нашия иск и компанията бъде призната за виновна, клиентите ни биха могли да получат компенсации заради нанесените щети", заявява Легевак. Според него към иска биха могли да се присъединят около 90% от клиентите на Renault и Nissan, които са имали проблеми с този двигател.

0 от 500
  • #30
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Expert ( преди 3 месеца )
    Това недоносче не е двигател на Рено, а на Даймлер, яко са се окъкали с него!
  • #29
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Z.E. ( преди 3 месеца )
    До "22" - Крайно тенденциозен и подвеждащ е примера, който давате - с пробега от 100 км. при обявен "по данни над 200 км."!Нека сме коректни и обективни. Вие визирате първото поколение на ZOE с 22 кВч батерия. Данните, които тогава (2013-а год.) Renault комуникира са - 210 км. пробег по NEDC - стандарт, с уточнението, че реалният пробег е 120 км. (Студен сезон) / 170 км. (Топъл сезон). От 2015-а до 2020-а год. съм ползвал в България тази кола и мога да потвърдя горните граници на пробега.
  • #28
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Валентин ( преди 4 месеца )
    От 2016 година мерцедесите до 2,0 литра са с мотори рено.....да ви е честито
  • #27
    6 rate up comment 12 rate down comment
    Батко ( преди 4 месеца )
    Кажи му Рено , и не го обиждай повече .
  • #26
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Борис ( преди 4 месеца )
    Само едно не разбрах.Сред основните оплаквания са повишената консумация на масло, която е водела до проникването му в горивото и е довеждала до сериозни повреди. Този който е писал статията наясно ли е какво пише. Масло не може да попадне в горивото,но гориво може да попадне в маслото и тогава стават задири или превъртане на лагери..Нека имаме и уважение към хората които поне малко разбират от двигатели и да не се пишат глупости.
  • #25
    8 rate up comment 17 rate down comment
    Норге ( преди 4 месеца )
    Идеална кола няма,ама стойте настрана от френски и италиански като цяло.За предпочитане е Японско или Корейско.Дори и немските вече не са това което бяха.Щом разбрах че Пежо купуват Опел,работата замириса на ПеПел ;)
  • #24
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Норге ( преди 4 месеца )
    Чичо ми бог да го прости имаше и Шкода от старите навремето,както и Рено след това.От един бо..клук се натресе на друг такъв.И с тези двигатели и на двете коли отзад,отпред все слагаше тежести че все едно щяха да излетят.
  • #23
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Норге ( преди 4 месеца )
    Преди години познат си взе тук в Норвегия Рено Зое елвктрическо и едвам се отърва от него.Едвам 100на км минаваше с батерията.А по данни трябваше да е над 200.Не ви трябват италиански и френски ***.Гледам го един комшия,лъска Нисан Жук дизелак.Едно че е адски грозна тая кола,друго че и тя е в класациите за дефекти.Евтиното излиза скъпо.Същото важи за разни Дачии,Шкоди и подобни.Както и Форд и Шевролет също.На американските частите им са много скъпи тук.
  • #22
    2 rate up comment 13 rate down comment
    Норге ( преди 4 месеца )
    Френски и италиански бангии,само по телевизора!
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    с теб сме Пешо ( преди 4 месеца )
    Петърчо риве безутешно, как можа колегата да му забие нож в гърба с тая статия.