IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault отива на съд заради проблемен двигател

Става въпрос за спрян от производство 1,2-литров турбомотор на французите

Изданието Le Journal du Dimanche съобщи, че френският адвокат Кристоф Легевак подготвя масивен колективен иск срещу Renault. В основата на планираната акция са многобройни жалби на собственици на автомобили, станали жертва на 1,2-литровия турбобензинов двигател на марката, използван освен във френската компания също и в модели на Dacia, Nissan и Mercedes.


Renault 1.2 TCe


Любопитното е, че бензиновият двигател от доста време не е в гамата на автомобилния производител. Той е бил асемблиран на около 400 000 автомобила между октомври 202 и и юни 2016 година. С този агрегат са са произведени модели като Clio 4, Mégane 3, Captur, Kadjar и Kangoo 2 в Renault, Duster, Dokker и Lodgy в Dacia, Juke и Qashqai 2 в Nissan (с име на мотора "DIG-T"), както и "братовчедът" на Kangoo Mercedes Citan.


Според проучване на изданието L'Argus през 2019 година, от всички 400 хиляди модела с този двигател, над 107 000 са имали дефект в него. Сред основните оплаквания са повишената консумация на масло, която е водела до проникването му в горивото и е довеждала до сериозни повреди. Сред по-редките оплаквания е внезапна загуба на мощност без видими причини.


Renault Clio IV


Във Фейсбук е създадена специална група, която в момента наброява 3800 члена, наречена Renault / Nissan 1.2 Tce & DIG-T engine breakage. Според адвоката Легевак, който има опит със защита на жертви на различни фирми, в момента има сериозен масов диспут, а оплакванията и официалните жалби не стихват. Проблемите с надеждността на този двигател не са нещо ново и е имало жалби към Renault и другите производители, използвали агрегата, но те са били неуспешни.

"Ако има справедливост към нашия иск и компанията бъде призната за виновна, клиентите ни биха могли да получат компенсации заради нанесените щети", заявява Легевак. Според него към иска биха могли да се присъединят около 90% от клиентите на Renault и Nissan, които са имали проблеми с този двигател.

0 от 500
  • #10
    20 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 4 американските като ги купиш трябва като едно време с Жигулите и Москветата,да ги провериш основно преди да тръгнеш,че току виж се разпаднали.Гледай клипове за това какво е мнениет она европейците по отношение на сглобка и качество на американските коли. Под всякаква критика.
  • #9
    28 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Продължение на 7 нарочно направено за да се злепостави тази компания,както и едно криминално убийство свързано с високо поставен служител в Рено Америка.Има доста интересни неща които трябва да се прочетат преди да се плюе по дадена марка на първично ниско ниво.
  • #8
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Това е клевета!
  • #7
    14 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    До 4 хайде за САЩ и Канада прочети малко повече защо се изтеглят и не искат и да чуят за тези ***.Само ще ти кажа,че колите на Рено са се произвеждали в американски заводи от *** американци,които са по-зле и от нас и китайците в гаражите,като това е довело до проблеми с качеството,като не са изпълнени ред други изисквания,които компанията майка Рено е предписала за антикорозионната защита. И това не са случайни неща,защото Рено през този период е собственик на АМС и това най -вероятно е
  • #6
    19 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    до #4 - то амеркинаските не са много по-цвете за мирисанекато надежност...
  • #5
    59 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    "Той е бил асемблиран ... между октомври 202 и и юни 2016 година" => Бреййй, от Римско време още го произвеждат франкските племена... :-)
  • #4
    16 rate up comment 49 rate down comment
    Ха ха ха! ( преди 2 години )
    Че то рено е тотална щета още в завода! Доказан факт във всички класации за надеждност и качество, навсякъде по света. Между впрочем и причина за забрана за продажба в САЩ и Канада над 40 години.
  • #3
    31 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ако ще се съдим за такива неща, колко марки ще останат незасегнати ?
  • #2
    23 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Даунсайзинг бате, дизела лош. *** не е само Рено.
  • #1
    25 rate up comment 4 rate down comment
    Хахахаха ( преди 2 години )
    Тинтири, ела обясни как ДВГ моторите се разработват на 500 хиляди километра? Ми те на 100 хиляди ги хвърлят бе!