В наши дни двигателите „боксер“ се свързват с две марки автомобили - Subaru и Porsche. Това не е случайно, тъй като именно тези производители се оказаха най-лоялни към към този тип мотори, използвайки ги дължи години, като понякога това се случва противно на логиката и на изискванията на пазара.
В историята обаче има и други примери за модели с „боксер“. Сред тях са автомобил от румънска марка и емблематична италианска суперкола. С помощта на изданието Motor1 ви предлагаме 9 модела, под чийто капак е поставен такъв задвижващ агрегати. Някои от тях се превърнаха в легенди и още се срещат по улиците.
9 модела с „боксер“ под капака (ГАЛЕРИЯ):
Toyota Publica
Ако си мислите, че Subaru е първата японска компания, която използва „боксер“ в гамата си, грешите. Първият модел на марката с такъм мотор се появява през 1966 г., но цели 5 години по-рано Toyota представа своята Publica. Този модел е наричан „японския Трабант“, като не постига успех заради липсата на елементарни детайли – нагревател, външни огледала и радио. Както и заради факта, че моторът с обем 697 куб. см развива 35 к.с.
Ако си мислите, че Subaru е първата японска компания, която използва „боксер“ в гамата си, грешите. Първият модел на марката с такъм мотор се появява през 1966 г., но цели 5 години по-рано Toyota представа своята Publica. Този модел е наричан „японския Трабант“, като не постига успех заради липсата на елементарни детайли – нагревател, външни огледала и радио. Както и заради факта, че моторът с обем 697 куб. см развива 35 к.с.