IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Subaru Forester e-Boxer: тестваме най-новия японски хибрид

Тази кола може да върви само на ток до 40 км/ч, но не е загубила и офроуд способностите си

Електрификацията, както би казал другарят Ленин, не прощава на никого. Дори и последните мохикани на вътрешното горене вече й се поддават. Ето ви и поредното доказателство: новото Subaru Forester е-Boxer.


Subaru Forester e-Boxer, test drive

Буквичката "e-" ясно ви подсказва за какво става дума - японската машина е получила електромотор и батерия, които работят заедно с добрия стар двигател тип "Боксер". Тествахме го в Италия и бързаме да успокоим феновете, че Forester запазва характера си на корава машина.

Двулитровият атмосферен двигател все така развива 150 конски сили, но е сериозно доработен. Японците твърдят, че над 80 процента от компонентите му са подменени. Електромоторът е вграден в трансмисията, а 0.6-киловатчасовата батерия осигурява пробег само на ток до 40 километра в час. Общата мощност е 167 коня, а въртящият момент - 261 нютонметра.


Subaru Forester e-Boxer, test drive


На теория е привлекателно, но как е на практика? Имате избор от три режима на движение - само на бензин, смесен и само на ток. При само електрическо задвижване скоростта е ограничена до 30 километра в час, но това не е чак такъв проблем в градския трафик. Сложната система за рекуперация зарежда батерията по време на движение.


Subaru Forester e-Boxer, test drive


Този Forester е третият модел, изграден върху новата глобална платформа на Subaru. Благодарение на нея колата е с 40 процента по-устойчива на усукване, но същевременно е и по-лека отпреди (ако не броите батерията, естествено). Допълнителните електрически компоненти са с допълнителна защита, за да не страдат при сблъсъци на пътя.


Subaru Forester e-Boxer, test drive
 

Не бива да очаквате кой знае каква динамика от този автомобил. Неговата сила не е в изпреварванията или пък на магистралите, въпреки че лесно поддържа необходимата скорост. От Subaru уверяват, че хибридната система понижава разхода средно с 11%. Но ползите са по-видими в града, отколкото на дълъг път. Да не говорим, че японците упорито настояват да използват безстепенна CVT трансмисия, която е приятна и отпускаща горе-долу като визита при зъболекаря.

Извън пътя обаче Forester все така е в стихията си. Имате на разположение емблематичната система на Subaru за задвижване на четирите колела с векторно разпределение на въртящия момент. Имате и две ръчни настройки - за киша и за дълбок сняг или кал. Просветът е минимум 22 сантиметра, така че смело можете да нагазите в калта.


Subaru Forester e-Boxer, test drive


В Subaru са си поставили и друга доста амбициозна цел - през 2030 година техните модели да бъдат напълно безопасни и да няма смъртни случаи при инциденти с тях. Основната роля за това се пада на системата EyeSight - по същество две камери, които сканират пътя на 110 метра напред и подават сигнали до круиз контрола и, ако се наложи, до аварийната спирачка. Водачът може да разчита на асистент за поддържане на лентата на движение,
както и на предупреждение за наличие на автомобил в слепите зони.

Новост е и системата за наблюдение на шофьора, която дебне дали не сте уморени или сънливи.


Subaru Forester e-Boxer


В оборудването на кросоувъра влизат мултимедия с 8-инчов дисплей, съвместимост с Apple CarPlay и Android Auto, система за стартиране на двигателя от разстояние, електрическа врата на багажника, система за автоматично спиране при движение на заден ход, автоматични и адаптивни светлини.

Единствената ни забележка е, че далеч не ги получавате безплатно. Базовата версия започва от 68 000 лева, а за най-високо оборудваната ще трябва да си приготвите цели 80 хилядарки. Доста солено за кросоувър с такива размери. Но в особения ценоразпис на хибридите е почти приемливо.

Още снимки на новия Forester вижте в галерията:

0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Как пък, някой реши, че Форестъра е офроудър? Офроудър, това е високопроходима машина с рама, твърди мостове /зависимо окачване/, поне един блокаж на диференциала, демултипликатор /има го и Субару/ и т.н. Форестър е кросоувър, но като такъв, е един от най-добрите. По принцип, Субару са най-надеждните автомобили в света, след тях са Тойота и Хонда.
  • #22
    1 rate up comment 5 rate down comment
    До Б.Б. ( преди 7 месеца )
    Разбирам те напълно, и аз имам подобни наблюдения от Субару. Първо заминава съединител, преди 20000 км. Харчи като змей, а тези 150 коня са скрити някъде. Проходима е, да. Ама не е офроуд машина.
  • #21
    7 rate up comment 14 rate down comment
    ххх ( преди 7 месеца )
    Варел с дизайн от 90-те, вътре отврат, смешни атмосферни мотори, с консуматив гарнитура на главата, реве кат мечка върви като буболечка и гори бензин като за 300 коня, върви като за 100. Лежат на стара рали слава и обикновено ги вземат някви заблудени Ай Ти неделни адвенчъри. Ако човек чак толкова харесва японски автомобили има далеч по-надеждни.
  • #20
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Иван ( преди 7 месеца )
    Преди седмица купих новото Субару XV. За разликата в цената между хибрида и чистия бензин, икономията на хибрида не си струва. Не разбирам какво е това плюене по CVT кутията. Изключително приятна за каране е. Плавна и спокойна. Тези коли не се купуват за драг. EyeSight е много сполучлива система. Тествах и Форестара, но за нуждите ми XV беше по-добри избор. И двете се изключително добри коли, стига да разбереш същността им и че ти трябва такава кола.
  • #19
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Искаш да кажеш, че Субару ръждясва ли? Ами да ти кажа не ръждясва повече отколкото другите марки на пазара. Виж, ако си гледал 20-30 г. Субарута, може и да има ръжда, но 10-15 годишните нямат такава. Освен всичко Субару се кара предимно из планините, където влагата, снеговете и препаратите за обработване на пътищата са в пъти повече отколкото по други места, та е и нормално да се появява корозия. А за Ауди80 и А4 върви в Австрия из Алпите да видиш дали не им избиват ръждите! Това е мит, че не ръ
  • #18
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Иво ( преди 7 месеца )
    Ако купетата бяха направени така както е на Ауди 80 или А4(да нераждясват) този автомобил ще бъде вархът за издръжливост за разлика от много други съвременни автомобили
  • #17
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Погледни при Тойота дали не са включени всички системи за безопасност без значение нивото на оборудване. И понеже много ги разбираш нещата, кажи с кого трябва да се съюзи Субару, за да съществува? С ВАГ ли според теб? А и сътрудничеството между двете марки е от много години и не съм видял нещо лошо да е станало, а дори напротив, но ти ги "разбираш" работите...
  • #16
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Разбирач ( преди 7 месеца )
    Едно нещо само е хубаво, без значение какво ниво на оборудване ще изберете, всички помощни и системи за безопасност са включени. Дано другите производители се поучат. Иначе марката я чакат тежки времена, и това пагубно сътрудничество с Тойота.
  • #15
    11 rate up comment 4 rate down comment
    venix ( преди 7 месеца )
    Най-коравата марка!
  • #14
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Гъбаря ( преди 7 месеца )
    Вярно,че ходя за гъби в гората не за дървета щото последното нещо в тази кола е, че е дървена-дървен ти е мозъка брато, а когато вляза в сервиз за ремонт твойта немска трошка отдавна ще е за скрап . Много надеждна кола