IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Subaru Forester e-Boxer: тестваме най-новия японски хибрид

Тази кола може да върви само на ток до 40 км/ч, но не е загубила и офроуд способностите си

Електрификацията, както би казал другарят Ленин, не прощава на никого. Дори и последните мохикани на вътрешното горене вече й се поддават. Ето ви и поредното доказателство: новото Subaru Forester е-Boxer.


Subaru Forester e-Boxer, test drive

Буквичката "e-" ясно ви подсказва за какво става дума - японската машина е получила електромотор и батерия, които работят заедно с добрия стар двигател тип "Боксер". Тествахме го в Италия и бързаме да успокоим феновете, че Forester запазва характера си на корава машина.

Двулитровият атмосферен двигател все така развива 150 конски сили, но е сериозно доработен. Японците твърдят, че над 80 процента от компонентите му са подменени. Електромоторът е вграден в трансмисията, а 0.6-киловатчасовата батерия осигурява пробег само на ток до 40 километра в час. Общата мощност е 167 коня, а въртящият момент - 261 нютонметра.


Subaru Forester e-Boxer, test drive


На теория е привлекателно, но как е на практика? Имате избор от три режима на движение - само на бензин, смесен и само на ток. При само електрическо задвижване скоростта е ограничена до 30 километра в час, но това не е чак такъв проблем в градския трафик. Сложната система за рекуперация зарежда батерията по време на движение.


Subaru Forester e-Boxer, test drive


Този Forester е третият модел, изграден върху новата глобална платформа на Subaru. Благодарение на нея колата е с 40 процента по-устойчива на усукване, но същевременно е и по-лека отпреди (ако не броите батерията, естествено). Допълнителните електрически компоненти са с допълнителна защита, за да не страдат при сблъсъци на пътя.


Subaru Forester e-Boxer, test drive
 

Не бива да очаквате кой знае каква динамика от този автомобил. Неговата сила не е в изпреварванията или пък на магистралите, въпреки че лесно поддържа необходимата скорост. От Subaru уверяват, че хибридната система понижава разхода средно с 11%. Но ползите са по-видими в града, отколкото на дълъг път. Да не говорим, че японците упорито настояват да използват безстепенна CVT трансмисия, която е приятна и отпускаща горе-долу като визита при зъболекаря.

Извън пътя обаче Forester все така е в стихията си. Имате на разположение емблематичната система на Subaru за задвижване на четирите колела с векторно разпределение на въртящия момент. Имате и две ръчни настройки - за киша и за дълбок сняг или кал. Просветът е минимум 22 сантиметра, така че смело можете да нагазите в калта.


Subaru Forester e-Boxer, test drive


В Subaru са си поставили и друга доста амбициозна цел - през 2030 година техните модели да бъдат напълно безопасни и да няма смъртни случаи при инциденти с тях. Основната роля за това се пада на системата EyeSight - по същество две камери, които сканират пътя на 110 метра напред и подават сигнали до круиз контрола и, ако се наложи, до аварийната спирачка. Водачът може да разчита на асистент за поддържане на лентата на движение,
както и на предупреждение за наличие на автомобил в слепите зони.

Новост е и системата за наблюдение на шофьора, която дебне дали не сте уморени или сънливи.


Subaru Forester e-Boxer


В оборудването на кросоувъра влизат мултимедия с 8-инчов дисплей, съвместимост с Apple CarPlay и Android Auto, система за стартиране на двигателя от разстояние, електрическа врата на багажника, система за автоматично спиране при движение на заден ход, автоматични и адаптивни светлини.

Единствената ни забележка е, че далеч не ги получавате безплатно. Базовата версия започва от 68 000 лева, а за най-високо оборудваната ще трябва да си приготвите цели 80 хилядарки. Доста солено за кросоувър с такива размери. Но в особения ценоразпис на хибридите е почти приемливо.

Още снимки на новия Forester вижте в галерията:

0 от 500
  • #13
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Субару правят качествени коли и са единствените японски коли, които наистина са направени така, че да си свършат работата. Обаче интериора и екстериора им е средновековен. Трябва да поработят по този проблем, който не е от вчера.
  • #12
    23 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    По коя класация не е попадало Субару сред най-надеждните? Някоя немска ли? Точно в ТЮФ има дори и първи места и редовно си е сред първите 10. Завърти пак плочата как ти се е чупила японката, а немския кош не. По-интересно е и ме караш да се смея. Предполагам не само мен.
  • #11
    12 rate up comment 28 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Все пак Субару никога в историята си не е попадала в Топ 10 на надеждните марки. Уж мотора бил мно'оооо корав, окачването,... а на практика се чупи колкото първото поколение на Фиат Пунто. Това е тъжната истина за тази марка.
  • #10
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Striker ( преди 2 месеца )
    Абе не е лоша, ама...като за 2010-та година.
  • #9
    27 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Оооо, тебе те знаем. :))) Имал си всяка японска кола, която все се е чупела и по нея всичко си сменил и естествено имаш по-стар немски леген на който нищо не си правил. Смени плочата, че почна да втръсва все едно и също!
  • #8
    11 rate up comment 21 rate down comment
    Б. Б ( преди 2 месеца )
    Колата е много проходима но само дотам... Имам форестер 2014.бензин.уж нова кола пък ме е срам да кажа какво е сменено по нея. То не беше ли съиденител.. Компресор климатик 2-3.бона.и други по дребни неща. Сега и кормилната реика е тръгнала. А от 2005 год досега карам 124.купе е клас мерцедес спорт лаин95 год. Тези неща не съм ги правил. Зверски здрава кола. Японците доста има да учат от немците....
  • #7
    11 rate up comment 21 rate down comment
    Пинокио ( преди 2 месеца )
    Субару са много дървени,но за сметка на това скъпи.
  • #6
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #4 Този плюс от Тойота са го открили преди повече от 20 г. с хибридите си между другото, но е добре все пак, че и другите започват да се усещат за тези неща...
  • #5
    8 rate up comment 30 rate down comment
    Оризарина ( преди 2 месеца )
    Дървару е от тези автомобили, които с годините са изградили репутация на долен и уродилив автомобил и когато пуснат нещо ново не е нужно да го тестваш за да знаеш че ще е пълен ***. Това изчадие не е по различно. Видите ли човек с Дървару знайте че е нещастен или *** затова вместо да го заплюете просто му кажете някоя добра дума.
  • #4
    16 rate up comment 0 rate down comment
    до 1 ( преди 2 месеца )
    Големият плюс, даже бих казал огромният плюс градско е, че отпада работата на празен ход в задръстванията, както и тръгни-спри на първа. София, 7h сутринта - Цариградско, Искърско и Тангентата - 200 000 коли в 3 колони посока Летището буботят на място, а над тях се стеле синя мараня. Добре ли е?