В наши дни двигателите „боксер“ се свързват с две марки автомобили - Subaru и Porsche. Това не е случайно, тъй като именно тези производители се оказаха най-лоялни към към този тип мотори, използвайки ги дължи години, като понякога това се случва противно на логиката и на изискванията на пазара.
В историята обаче има и други примери за модели с „боксер“. Сред тях са автомобил от румънска марка и емблематична италианска суперкола. С помощта на изданието Motor1 ви предлагаме 9 модела, под чийто капак е поставен такъв задвижващ агрегати. Някои от тях се превърнаха в легенди и още се срещат по улиците.
9 модела с „боксер“ под капака (ГАЛЕРИЯ):
Volkswagen Kafer
Двигатели с обем от 1,1 до 1,6 литра се поставят на един от най-масовите автомобили в историята - Volkswagen Kafer (по-известен под името „Beetle“), който дебютира през 1938 г. и се задържа на конвейера до средата на 2003 г. От него да продадени над 21,5 млн бройки по цял свят. Същите мотори се използват и от други модели на марката - красивото купе Karmann-Ghia и емблематичните миниванове Bulli с индекси T1 и T2.
Двигатели с обем от 1,1 до 1,6 литра се поставят на един от най-масовите автомобили в историята - Volkswagen Kafer (по-известен под името „Beetle“), който дебютира през 1938 г. и се задържа на конвейера до средата на 2003 г. От него да продадени над 21,5 млн бройки по цял свят. Същите мотори се използват и от други модели на марката - красивото купе Karmann-Ghia и емблематичните миниванове Bulli с индекси T1 и T2.