fallback

Това ли е спасението за дизеловия двигател?

Доставчик на BMW приспособява V6 и V8 към водородно гориво - лесно и относително евтино

Европейският съюз се подготвя да въведе новия екологичен стандарт Euro 7, който на практика ще сложи точка на двигателя с вътрешно горене. И особено на дизеловия, който бездруго е в немилост в последните 6 години. Дори и сега на много места в Европа правителства и местни власти се опитват да забранят старите дизелови коли и всячески насърчават хората да не си купуват нови дизели.      Протест в защита на дизеловите двигатели в Германия. При товарните превози в ЕС делът на дизела надхвърля 90%      Има обаче един малък проблем: цялата икономика на ЕС в момента се крепи върху дизеловия двигател. По пътищата на общността се движат общо около 400 милиона автомобила (данни от 2019). От пътническите автомобили 42% са с дизелов двигател. При лекотоварните делът на дизела е 89%, при автобусите - 94.5%, а при товарните автомобили - цели 97.8%.

Раздялата с дизела означава, че поне 200 милиона превозни средства в ЕС ще трябва да бъдат подменени с нещо друго. Електрическото задвижване е алтернатива, макар и по-скъпа, при леките коли. Но за момента е много далеч от решаване на проблема при тежките.     Гидо Дюмаре, основател и главен изпълнителен директор на Punch      Какъв е тогава изходът? Един белгийски предприемач смята, че разполага с готово решение. Името му е Гидо Дюмаре, собственик на белгийската Punch Group. Името на компанията вероятно не говори много на широката публика, но в автомобилната индустрия тя е позната и уважавана като доставчик на компоненти за BMW, ZF и още няколко реномирани имена. Освен това Дюмаре е специалист в съживяването на затъващи бизнеси. Навремето той откупи губещия завод на General Motors за трансмисии в Страсбург, и го превърна в основен доставчик на компоненти за 6- и 8-степенните трансмисии на ZF. А през 2020 Дюмаре сложи ръка и върху развойния център на GM в Торино с неговите над 700 инженери, създали в миналото някои от най-успешните дизелови агрегати на Opel и Fiat.     Бившият инженерен и развоен център на GM в Торино, Италия, който днес е собственост на Punch          Именно в развойния център в Торино Punch работи по най-важния си проект: адаптирането на съществуващи дизелови двигатели да работят с водород. Ако Дюмаре успее, това е начин не само дизелите да продължат да съществуват, вече при нулеви емисии, но и спасение за товарните превози в Европа. Белгийският предприемач хвърли повече светлина върху начинанието в разговор с Лука Чифери от AN Europe.        10 въпроса за бъдещето на дизела към Гидо Дюмаре (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #15
    Д-р Исня ( преди 2 години )
    Каквии са тия маховици? Защо не си купят една джиджавка за запалката. Сваля разхода с 50%!
  • #14
    До 14 ( преди 2 години )
    Първо да си защитят "невронната система" да не я хакват 19 годишни хакерчета, тогава ми я хвали! Че ако камион се вреже в центъра на Париж, както онази тройка наскоро, няма да има само 30 пострадали....
  • #13
    До PLAID ( преди 2 години )
    "A къде е Мъск?" - смята с колко още ще отложи старта на производство на това което хвалиш?!? Ти прочете ли цифрите в статията?! Колко десетилетия ще трябват на Мъск да замени само тежки транспорт, само в Европа!Човека ти предлага решение сега, веднага със съществуващата производствена база, че и преработка на машини в експлоатация!По еко от това да ретрофитираш съществуваща машина НЯМА!!Ти продължавай да хвалиш картинки!!!
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    Kуку, семи камиона не съществува, нали знаеш? Има го, колкото и роудстър. А оня от Никола вече е в панделата
  • #11
    PLAID ( преди 2 години )
    Народа мисли, че TESLA е автомобилна компания. Нищо подобно! Това е енергийна и транспортна компания. Батерии и кондензатори (купиха Maxwell), батерийни централи MegaPack (вече са навсякъде) и фотоволтаици (купиха SolarCity). Hertz купиха първите 100 хил. Модел 3 (предстоят още 150 хил.), заради най-добрата автономност на пазара. Идеята на Semi Truck е да замени всички тирове и да работи 24/7 без шофьори. Изкуственият интелект на Тесла е резултат от невронна мрежа от милиони свързани МПС-та.
  • #10
    PLAID ( преди 2 години )
    Буталната машина винаги гори масло и никога не е чиста. Думне ли двигател на дизелов локомотив, се виждат в чудо: няма разпределителен вал за него. А къде е Мъск? Semi камиона: 1000 км пробег с товар, 30 мин. заряд на Tesla Megacharger, 0-100: 5 сек. (по-бързо от колите на VW), батерии 4680, мотори от Модел 3, челно съпротивление: 0.32, гаранция 1.6 млн. км. Конkypeнтите (Волво, Scania, BYD): 300 км пробег, зареждане 1.2-2.5 часа. Semi се прави в Гигафабрика за 2.4 млрд. с големина 130 стадиона.
  • #9
    mar ( преди 2 години )
    Мъск активно разработва водороден двигател насочил се е натам и понеже тесла в момента е на върха след това ще следва спад гледа да растика акцийте и сега е момента да се отърве от компанията ,определено бъдещето принадлежи на водородния двигател Тойота са една крачка пак пред всички пуснаха сериен автомобим в произвадставо Mirai Другите са светлини години назад отново
  • #8
    до 1 ( преди 2 години )
    ако го кажеш това с Нокиа-та още един път, ще ти е за първи!!
  • #7
    Боб ( преди 2 години )
    Дизеловите тоалетни наскраб е решението
  • #6
    до 4 ( преди 2 години )
    за съжаление етанолът далеч не е с нулеви емисии, а за производството му по растителен път, което все пак намалява парниковия ефект, трябват много енергия, вода и земя, което се отразява автоматично и на цената на храните. В Мексико вече го играха това
fallback
Последни