Много шофьори съзнателно загряват двигателя и скоростната кутия, преди да потеглят на път през зимата. Но малко хора знаят, че елементи от окачването на модерен автомобил също трябва да се загряват, особено когато навън е много студено. Сега ви разказваме как да правилно да ги „затоплите“ за да не давате пари за ремонт по-късно.
Шасито на автомобила също изисква загряване, особено амортисьорите. Но за разлика от захранващия блок, те се загряват в движение с ниска скорост. В същото време е много желателно пътят да е гладък и без дупки. В противен случай ще възникне ситуация, когато поради пропадане на колелата в ями, сгъстеното масло на амортисьорите няма да може да премине през каналите, което ще доведе до проблеми в неговата циркулация.
А при ударно натоварване се увеличава рискът от повреда на уплътненията на ствола или загуба на херметичност във въпросните уплътненията, което води до изтичане на маслото. Ако се появят течове на масло, амортисьорът трябва да бъде сменен, тъй като той вече е „мъртъв“.
Сега ще ви кажем колко време отнема загряването на амортисьорите. В нашия случай не е важно времето, а разстоянието. Ако температурата навън е около минус десет градуса, тогава маслото се загрява и достига стандартната работна температура след около 600 метра пробег. Припомняме, със спокойно движение и без щурмуване на ями или неравности.
Също така отбелязваме, че загряването на амортисьорите преди пътуването не е достатъчно за тяхното "здраве". Факт е, че с увеличаване на скоростта амортисьорите започват да се охлаждат от ледения въздух и ако е много студено, тогава работната температура на маслото може да падне.
Това също води до намаляване живота на частите. И още нещо, производителите умишлено намаляват ресурса на съвременните амортисьори. Те "живеят" около 60 000 км, а тежката експлоатация допълнително съкращава жизнения им цикъл.