fallback

Защо и как опитните шофьори загряват амортисьорите в студено време

През зимата сгъстеното масло не може да премине през каналите

Много шофьори съзнателно загряват двигателя и скоростната кутия, преди да потеглят на път през зимата. Но малко хора знаят, че елементи от окачването на модерен автомобил също трябва да се загряват, особено когато навън е много студено. Сега ви разказваме как да правилно да ги „затоплите“ за да не давате пари за ремонт по-късно.

Шасито на автомобила също изисква загряване, особено амортисьорите. Но за разлика от захранващия блок, те се загряват в движение с ниска скорост. В същото време е много желателно пътят да е гладък и без дупки. В противен случай ще възникне ситуация, когато поради пропадане на колелата в ями, сгъстеното масло на амортисьорите няма да може да премине през каналите, което ще доведе до проблеми в неговата циркулация.

А при ударно натоварване се увеличава рискът от повреда на уплътненията на ствола или загуба на херметичност във въпросните уплътненията, което води до изтичане на маслото. Ако се появят течове на масло, амортисьорът трябва да бъде сменен, тъй като той вече е „мъртъв“.

Сега ще ви кажем колко време отнема загряването на амортисьорите. В нашия случай не е важно времето, а разстоянието. Ако температурата навън е около минус десет градуса, тогава маслото се загрява и достига стандартната работна температура след около 600 метра пробег. Припомняме, със спокойно движение и без щурмуване на ями или неравности.

Също така отбелязваме, че загряването на амортисьорите преди пътуването не е достатъчно за тяхното "здраве". Факт е, че с увеличаване на скоростта амортисьорите започват да се охлаждат от ледения въздух и ако е много студено, тогава работната температура на маслото може да падне.

Това също води до намаляване живота на частите. И още нещо, производителите умишлено намаляват ресурса на съвременните амортисьори. Те "живеят" около 60 000 км, а тежката експлоатация допълнително съкращава жизнения им цикъл.

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Защо и как пишем *** статии
  • #12
    До #12 ( преди 2 години )
    БМВ имат упътване? И някой го чете?! А стига бе... А аз винаги съм си мислил, че шофьорите на БМВ знаят всичко и никой не може да им каже как се кара автомобил. Те просто знаят...
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    Това с гладкия път важи ли за България?
  • #10
    Botiag ( преди 2 години )
    Загряване на мотора и скоростна кутия,пълни глупости.В упътването на БМВ Тата които съм имал пише потееглете веднага след запалване на двигателя.И не само тази марка го препоръчват.И има причина за това.
  • #9
    До 5 ( преди 2 години )
    При -5 да караш мотор... имаш много по-голям проблем от втвърдяването на амортисьора...ама тоя проблем не е технически, а психически...
  • #8
    Чичо Пенчо ( преди 2 години )
    Румка и ти ли като ПЕшко търсиш и превежда някакви глупави статии.Марш в къщи да готвиш!!!!
  • #7
    глас от тъдява ( преди 2 години )
    миналата година като сменях предните гуми и общака в сервиза ми каза че за автомобил на 170 хил км било препоръчително да сменя амортисьорите, ама вече съм към 200 хил и още си правя оглушки ,
  • #6
    благодарим ( преди 2 години )
    където живея по-ниско от 2-3 градуса под нулата не пада , но е добре да знае човек . Друг въпрос е че при -10 , обстановката не предполага да отлепиш с 50км/ч
  • #5
    Кър кър ( преди 2 години )
    За нашия климат е безмислено да се прави .За последните 10години какви са температурите.На север в Русия не си гасят двигателите или включват на Ел печки, за автомобили ,който държат топят през цялата нощ.
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Не са глупости, има го този фактор. На колата не се усеща толкова, но на мотора е много отчетлива разликата в зимно време. -3 градуса през тази седмица и през неравностите е като камък в първите километри.
fallback
Последни