IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Статистиката го доказва - електромобилите се запалват най-рядко

Данните от САЩ опровергават още едно твърдение за колите на ток

Спонтанното запалване се счита за един от основните проблеми на електрическите автомобили. Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск редовно напомня, че колите с традиционни двигатели с вътрешно горене (ICE) се запалват много по-често, но малко хора му вярват. С официалната статистика обаче не можете да се спори.


пожар


Властите в САЩ публикуваха официална статистика за пожарите на автомобили, като първите 4 честа в тази негативна класация са за модели с двигатели с вътрешно горене. Данните са на американската застрахователна агенция AutoInsuranceEZ, която е използвала и статистиката за изтеглени в сервизите заради опасност от пожар превозни средства.

На първо място е Hyundai Elantra, при който опасност от запалване е имало при 430 000 бройки. Следват Kia Cadenza и Sportage – 308 000 автомобила, Honda Odissey - 250 000 и Hyundai Genesis и Genesis G80 – 95 000. Едва на пета позиция е електрическият Hyundai Kona – 82 000 екземпляра, а на шеста е Chevrolet Bolt – 70 000 бройки.

В класацията следват хибридните версии на минивана Chrysler Pacifica (27 600 единици) и хибридни модели на BMW и Mini (4500), като всичко това са модели, при които е открита потенциална опасност от пожар. През 2021 г. Chevrolet, например, изтегли в сервизите си над 140 000 бройки от Bolt, но реалният брой на запалванията беше само 16.

Ако става дума за броя на пожарите в колите, статистиката на Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB) и на Бюрото за статистика на транспорта (BTS) показва, че хибридите са най-застрашени – 3500 случая на 100 000 автомобила, като при тях общият брой на тези инциденти през миналата година е бил 16 051.

На второ място са автомобилите с двигател с вътрешно горене – 1500 на 100 000 превозни средства (199 533 пожара за 2021 г.), докато електромобилите на практика почти не горят – 25 случая на 100 000 автомобила (52 пожара за 2021 г.).

0 от 500
  • #6
    5 rate up comment 2 rate down comment
    ха ха ( преди 2 години )
    Не знам кой е спал в даскалото... за да се запали лития е нужен само кислород :)
  • #5
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    дори и да сте спали в даскало като малки деца би трябвало да сте разбрали колко са лесно запалими бензина и дизела, та тази опорка беше абсурдна от самото начало
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Хахахаха ( преди 2 години )
    Нещо, малко коментари! Да сте чували къде се скриха Benzin и тинтири? Това е тяхна любима тема!
  • #3
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    хаха, двг се палят 100 пъти повече, ама карайте, важното е да говорите колко са опасни електричките???? така е като сте смотани
  • #2
    9 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Може да се запалват рядко, но за сметка на това нямат гасене! Питайте пожарникарите как се гаси електрическа кола. Веднъж запалили се нищо не остава от нея. И за скрап не става че вонята на изгорял литии се разнася на километри.
  • #1
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Винаги съм знаел че двг горят много много повече от електричките, ама сме свикнали и на никой не му прави впечатление.