IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Статистиката го доказва - електромобилите се запалват най-рядко

Данните от САЩ опровергават още едно твърдение за колите на ток

Спонтанното запалване се счита за един от основните проблеми на електрическите автомобили. Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск редовно напомня, че колите с традиционни двигатели с вътрешно горене (ICE) се запалват много по-често, но малко хора му вярват. С официалната статистика обаче не можете да се спори.


пожар


Властите в САЩ публикуваха официална статистика за пожарите на автомобили, като първите 4 честа в тази негативна класация са за модели с двигатели с вътрешно горене. Данните са на американската застрахователна агенция AutoInsuranceEZ, която е използвала и статистиката за изтеглени в сервизите заради опасност от пожар превозни средства.

На първо място е Hyundai Elantra, при който опасност от запалване е имало при 430 000 бройки. Следват Kia Cadenza и Sportage – 308 000 автомобила, Honda Odissey - 250 000 и Hyundai Genesis и Genesis G80 – 95 000. Едва на пета позиция е електрическият Hyundai Kona – 82 000 екземпляра, а на шеста е Chevrolet Bolt – 70 000 бройки.

В класацията следват хибридните версии на минивана Chrysler Pacifica (27 600 единици) и хибридни модели на BMW и Mini (4500), като всичко това са модели, при които е открита потенциална опасност от пожар. През 2021 г. Chevrolet, например, изтегли в сервизите си над 140 000 бройки от Bolt, но реалният брой на запалванията беше само 16.

Ако става дума за броя на пожарите в колите, статистиката на Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB) и на Бюрото за статистика на транспорта (BTS) показва, че хибридите са най-застрашени – 3500 случая на 100 000 автомобила, като при тях общият брой на тези инциденти през миналата година е бил 16 051.

На второ място са автомобилите с двигател с вътрешно горене – 1500 на 100 000 превозни средства (199 533 пожара за 2021 г.), докато електромобилите на практика почти не горят – 25 случая на 100 000 автомобила (52 пожара за 2021 г.).

0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Do 28 ( преди 1 седмица )
    Щото имаш страшно много опит в гасенето на електрички, та ще ни светваш! Клиповете по които се светваш, може да гледа всеки! Светльо!!
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Тези открих Америка. Електромобилите наистина трудно се гасят, но пък се палят 100 пъти по-рядко отколкото бензиновите автомобили. Преди десетина години само за година се бяха самозапалили десетки BMW-та часове след като са паркирани и беше голям скандал. Тогава само за година се самозапалиха повече BMW та, отколкото тесли са изгорели от началото на производството им по каквито и да е причини включително катастрофа.
  • #27
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Хахахаха ( преди 1 седмица )
    Ще ви светна още, че и при не всички пожари на електрички гори батерията! Тя се пали много рядко и се пали трудно от пожар при самата кола! Батерията има вероятност да се запали (не голяма вероятност) при удар на самата батерия! А иначе, много пожари стават от електрониката на самите коли, при късо съединение!
  • #26
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Хахахаха ( преди 1 седмица )
    До Бензинчо! Момче, аз отдавна не съм малък, за съжаление. Нещо си се объркал. И най-смешното е как тръгват с обидите, когато статистиката ви го туря отзад!
  • #25
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Те TSLA и хаха, ном стоп шляпкат в гоуфовете на клипове на Тесла.
  • #24
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Net ( преди 1 седмица )
    Имам един познат който пие много рядко ... ама като се напие, прави поразии като за цяла рота пияни ... с електричките е същата работа!!
  • #23
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Do Хахахаха ( преди 1 седмица )
    Ето какво казват пожарникарите - "Normally a car fire you can put out with 500 to 1,000 gallons of water," Austin Fire Department Division Chief Thayer Smith said, according The Independent. "But Teslas may take up to 30,000-40,000 gallons of water, maybe even more, to extinguish the battery pack once it starts burning and that was the case here." ако не ти стигат познанията по английски,ползвай Google Translate!!! ХАХАХХАХАХАХАХА
  • #22
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ама пък ако се запали няма гасене.
  • #21
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Хахахаха ( преди 1 седмица )
    Бай Гошо, а на село с процентна статистика боравите ли? Или боравите само с мотика?
  • #20
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Бай Гошо ( преди 1 седмица )
    И на село няма нито един запалил се електромобил. То верно, че няма такива ама статистиката борави с цифри.