IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Статистиката го доказва - електромобилите се запалват най-рядко

Данните от САЩ опровергават още едно твърдение за колите на ток

Спонтанното запалване се счита за един от основните проблеми на електрическите автомобили. Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск редовно напомня, че колите с традиционни двигатели с вътрешно горене (ICE) се запалват много по-често, но малко хора му вярват. С официалната статистика обаче не можете да се спори.


пожар


Властите в САЩ публикуваха официална статистика за пожарите на автомобили, като първите 4 честа в тази негативна класация са за модели с двигатели с вътрешно горене. Данните са на американската застрахователна агенция AutoInsuranceEZ, която е използвала и статистиката за изтеглени в сервизите заради опасност от пожар превозни средства.

На първо място е Hyundai Elantra, при който опасност от запалване е имало при 430 000 бройки. Следват Kia Cadenza и Sportage – 308 000 автомобила, Honda Odissey - 250 000 и Hyundai Genesis и Genesis G80 – 95 000. Едва на пета позиция е електрическият Hyundai Kona – 82 000 екземпляра, а на шеста е Chevrolet Bolt – 70 000 бройки.

В класацията следват хибридните версии на минивана Chrysler Pacifica (27 600 единици) и хибридни модели на BMW и Mini (4500), като всичко това са модели, при които е открита потенциална опасност от пожар. През 2021 г. Chevrolet, например, изтегли в сервизите си над 140 000 бройки от Bolt, но реалният брой на запалванията беше само 16.

Ако става дума за броя на пожарите в колите, статистиката на Националния съвет за безопасност на транспорта (NTSB) и на Бюрото за статистика на транспорта (BTS) показва, че хибридите са най-застрашени – 3500 случая на 100 000 автомобила, като при тях общият брой на тези инциденти през миналата година е бил 16 051.

На второ място са автомобилите с двигател с вътрешно горене – 1500 на 100 000 превозни средства (199 533 пожара за 2021 г.), докато електромобилите на практика почти не горят – 25 случая на 100 000 автомобила (52 пожара за 2021 г.).

0 от 500
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Хахахаха ( преди 2 години )
    Напротив. Новите коли се палят повече и за това има статистика! За това са и честите изтегляния на коли за грешки и опасност от пожар! Не опитвайте да извъртате фактите!
  • #15
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    .. Като сигурно 90% от изгорелите автомобили са на възраст над 20 години.
  • #14
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Средната възраст на електромобилите е около 2 години, на останалите - над 12. Поредната пропагандна партенка.
  • #13
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Хахахаха ( преди 2 години )
    Така ли? Пожарникарите казват друго!
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Мда ( преди 2 години )
    Не пишете глупости! В нета е пълно с клипове по колко часа гасят теслите и колко хиляди литра вода е нужна за да се обливат часове на ред за да се загаси и охлади батерията! Пълно е и с информация как вече загасена тесла се самозапалва в моргата след няколко дни!Ще ми развиват теории на база спомени по химия от преди 20 години!
  • #11
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Мда ( преди 2 години )
    А колко време се отделя за гасенето на един безнинов и един електрически автомобил?Колко вода в повече е нужна да се изгаси един електрически автомобил?Какво количество вредни вещества се отделят при горенето му?Колко време след загасянето му съществува риск от посвторни самозапалвания? Колко струват на данъкоплатците изолираните места на които е нужно да се съхраняват изгорели електро автомобили? Като събереш всичко в уравнението, самозапалването на една електричка, носи щети като 500 нензинки
  • #10
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    брутално сте ж алки, про сти, смо тани и *** лоумни
  • #9
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Хахахаха ( преди 2 години )
    Бензинчо, написали са ти! Процентно отношение електричките се палят много по-малко! Не по бройка, а процентно! И такава е статистиката от всички държави, в които се води статистика и има много електрички! Набий си го в главата!
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Както при всички алкални метали, пожарите причинени от литий са трудни за гасене, изискващи пожарогасители със сух прах (тип D). слаб 2, сядай си
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    А батерията на BYD която се монтира в масови модели в продажба не се пали дори специално да я пробиете открай докрай с пирон!