Амортизацията удря най-много луксозните автомобили и въпреки че Volkswagen не отговаря напълно на изискванията за марка от висок клас, нейният най-голям всъдеход Touareg се счита за премиум-модел. Затова и повечето хора очакват да платят много по-малко за 7-годишен SUV, но през 2022 г. положението е различно.
Недостигът на микрочипове намали производството на нови автомобили и принуди купувачите да се насочат към втора употреба. Съответно, тази ситуация доведе до безпрецедентен ръст на колите на старо. Това засегна дори дизелите на Volkswagen, които станаха причина за един от най-големите скандали в историята на автомобилната индустрия.
До 2016 г. дизеловият Touareg се продаваше сравнително добре в САЩ, но след „Дизелгейт“ той беше пенсиониран. Оказва се обаче, че моделът все още да се намери при някои дилъри на марката, при това на сериозна цена. Базовата версия на Touareg TDI започваше от 52 245 долара, но с екстрите достига 62 200 долара. В днешната ситуация цените са още по-високи, съобщава TrueCar, като посочва няколко предложения.
Дилър от Нюарк (Ню Джърси) продава Touareg TDI Executive 2016 с пробег от 50 км срещу 67 699 долара, като търговецът твърди, че в тази сума е включена отстъпка. За тези пари клиентът получава SUV с 4,0-литров туин-турбо с 416 к.с. и 900 Нм въртящ момент. Същият мотор се поставя на Audi SQ8 TDI и Bentley Bentayga Diesel, като с него Touareg ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди и развива 250 км/ч.
Любопитното е, че версията на големия SUV на Volkswagen от 2021 г. в САЩ струва 66 200 долара. В Европа цените на модела са малко по-високи, като започват от 62 000 евро (71 000 долара) за варианта с 3,0-литров TDI двигател. На Стария континент Touareg се предлага още с V6 бензинов мотор и във версията R performance с plug-in хибриден V6.